Kunder er frustrert over SAS nye nettsider
– Hvordan kan det gå an å lage noe så uoversiktlig, raser kunde.
I mars lanserte flyselskapet SAS sine nye nettsider, men ikke alle kundene er fornøyde. Det som skulle være mer moderne og raskere nettsider, har nemlig blitt møtt med kraftig kritikk.
På flyselskapets egen Facebook-side strømmer det inn med negative tilbakemeldinger fra kunder som har forsøkt å bestille billetter.
– Jeg gikk inn for å se etter muligheter til Roma og kommer til en totalt elendig Internett-side. Hvordan kan det gå an å lage noe så uoversiktlig, skriver en kvinne.
– Kræsj og ulykker
Og hun er ikke alene om å lufte sin frustrasjon. Noen forteller at de velger å bruke de gamle nettsidene, som fortsatt går an å bruke, mens andre truer med å boikotte selskapet.
Det var Aftenposten som først omtalte saken.
Partner og seniorrådgiver i kommunikasjonsbyrået First House, Hans-Christian Vadseth, skriver på Facebook at han er glad for at de ansvarlige for nettsidene ikke flyr selskapets maskiner.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsen– Hadde det vært tilfellet, hadde antall kræsj og ulykker vært så mange at selskapet måtte innstilt all virksomhet, skriver han.
Les også: – SAS kansellerte 99 flyvinger, Norwegian 7
Ber om tålmodighet
Informasjonssjef i SAS, Knut Morten Johansen, innrømmer at de nye nettsidene ikke fungerer optimalt, men at det jobbes med å forbedre produktet.
– I den grad våre kunder i denne innledningsfasen har opplevd at noe av funksjonaliteten på hjemmesidene ikke har vært tilfredsstillende og like bra som tidligere, så beklager vi dette. Vi ber samtidig om litt tålmodighet, sier han til Aftenposten.
Johansen forteller at selskapet har gitt bistand til flere kunder på telefon.
– Vi er lei oss for at det for noen har ført til en viss frustrasjon foran PC-en, men vi føler oss imidlertid sikre på at vi skal komme opp på et nivå i både kvalitet og funksjonalitet som vi kan være bekjente av, sier han.
Les også: