Trening og kosthold
Har ikke e-post – fikk ikke trene: – Jeg ble lang i maska
– Er det virkelig sånn at de utelukker folk som ikke er oppdatert på det siste innen data? spør Thorleif Skålerud.
Vondt i håndleddet?
Disse enkle øvelsene forebygger «musearm».
Ski-eliten kvesser teknikken med sensorer på kroppen
Norsk langrennssport går vitenskapelig til verks for å analysere hvordan våre gullhåp utnytter kreftene sine når de går på ski. Sensorbasert forskning skal gi løperne verdifulle treningstips og hjelpe dem med å finne det helt perfekte skipar.
To av tre sier de spiser sunn frokost
66 prosent mener de alltid eller ofte starter dagen med sunn og næringsrik frokost. Ernæringsprofessor Birger Svihus håper det betyr at de faktisk spiser sunt.
– Riktig staketeknikk kan avgjøre pallplass i OL
Han skriver på Norges første doktorgradsavhandling om staking i langrenn. Flere av utøverne han har forsket på er med i OL i Pyeongchang.
Mange gode tredemøller å velge mellom
Er du lei av å måtte gå ut eller dra på treningssenter for å trene? Her finner du tredemølle til hjemmet som kan gjøre det litt lettere og mer motiverende å gjennomføre løpeturen.
Dette har Johaug, Bjørgen og Northug til felles
– Arbeid på gård gir en god overføring til utvikling av skiløpere, mener utholdenhetsekspert. 
Isbading – en risikosport?
Lidenskapelige isbadere hevder at svømming i isvann gir dem god helse. Oppkvikkende er det, men er det virkelig sunt å bade i iskaldt vann?
Bør du trene dagen derpå?
Større mengder alkohol vil påvirke treningseffekten, mener eksperter.
Ny forskning: – Det handler ikke om antall skritt man går
Et forsøk gjennomført av BBC viser at det er bedre å gå tre daglige turer på ti minutter hver i raskt tempo enn å ha tilbakelagt 10.000 skritt innen midnatt.