Trening og kosthold
Med denne kan du sykle på vannet
Med denne kan du sykle på vannet
Ett tråkk nærmere å gå på vannet.
Hva kan du trene i hvis du ikke vil trene i plastklær?
Hva kan du trene i hvis du ikke vil trene i plastklær?
Plastfibre slippes ut i naturen når du vasker syntetiske treningsklær. Men det finnes alternativer. Her får du tips – fra innerst til ytterst – av klesforsker Ingun Grimstad Klepp.
I Oslo vil halvparten kutte forbruket av rødt kjøtt
I Oslo vil halvparten kutte forbruket av rødt kjøtt
Halvparten av hovedstadens innbyggere vil spise mindre rødt kjøtt i 2020, viser en undersøkelse fra Nationen. Det er tre ganger så mange som på landsbygda.
Én av fire vil skjerpe seg i 2020
Én av fire vil skjerpe seg i 2020
Én av fire har nyttårsforsetter som å trene mer, gå ned i vekt eller være mer ute i naturen i 2020, viser en undersøkelse.
Her er felleskiene som er best i test
Her er felleskiene som er best i test
Populariteten til felleskiene har ikke falt siden i fjor. De smørefrie skiene er i vinden som aldri før, og vi har oppdatert testen vår med flere modeller.
Slik blir helsa bedre med fysisk aktivitet
Slik blir helsa bedre med fysisk aktivitet
Forskere ser at fysiske aktive personer får en klart bedre helsetilstand enn fysisk inaktive. De lever også lenger. Her er en oppsummering av det forskere nå vet om fysisk aktivitet og helse.
Kun én av fem norske ungdommer er aktive nok
Kun én av fem norske ungdommer er aktive nok
Over 80 prosent av norske ungdommer mellom 11 og 17 år er ikke i nok fysisk aktivitet, viser globale studier gjort av Verdens helseorganisasjon (WHO).
Ny forskning: – Løping – uansett mengde – er knyttet til lengre liv
Ny forskning: – Løping – uansett mengde – er knyttet til lengre liv
De som kan og vil løpe, bør absolutt gjøre det, men også mindre intensiv aktivitet kan forlenge livet, ifølge professor Ulf Ekelund ved Norges idrettshøgskole.
Nordmenn trener like mye som før, men flere velger styrketrening
Nordmenn trener like mye som før, men flere velger styrketrening
Helsedirektoratet ser på utviklingen som positiv, men påpeker at en stor andel fortsatt dropper styrkeøktene.
Forbedrer kondisen – lever lenger uten demens
Forbedrer kondisen – lever lenger uten demens
Fysisk aktivitet reduserer sannsynligheten for å få demens. Risikoen går ned uavhengig av alder når du begynner.