Madonna:- Jobb et år for å få råd til å se meg

FORDI JEG ER VERDT DET: Popikonet Madonna tar det velkjente begrepet fra kosmetikkreklamen til nye høyder når hun mener at fansen må forvente å jobbe for å ha råd til å se hennes liveshow. Foto: Mike Segar (Reuters)
FORDI JEG ER VERDT DET: Popikonet Madonna tar det velkjente begrepet fra kosmetikkreklamen til nye høyder når hun mener at fansen må forvente å jobbe for å ha råd til å se hennes liveshow. Foto: Mike Segar (Reuters)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Madonna krever ikke småpenger for at fansen skal få anledning til å se hennes nye liveshow.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den 53 år gamle superstjernen avslørte nylig i et intervju med Newsweek at fansen bør begynne å spare for å få råd til å se henne på turneen som hun legger ut på senere i år.

– Begynn å spare nå. Folk bruker gladelig 300 dollar (rundt 1.750 kroner) for helt ville ting hele tiden, som for eksempel vesker. Så jobb hele året, skrap sammen penger og kom på konsert. Jeg er verdt det!, hevder popdronningen.

Klaget over kostnadene

Superstjernen har tidligere klaget over hvor dyrt det er å turnere og mener altså at det bare er rett og rimelig at fansen jobber et års tid for å få råd til å gå på en av hennes konserter.

Les også: Verdens verste skuespillerinne?

Madonna, som kommer med sitt nye album «MDNA» i slutten av mars, er allerede i kveld premiereklar med første singel fra den kommende platen. I kveld (amerikansk tid) vil hun fremføre låten «Give Me All Your Luvin» i direktesendingen til «American Idol» på amerikansk TV.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Verdenspremiere på Oslo City

Og allerede i morgen får videoen ifølge Dagbladet verdenspremiere på storskjermer i fire utvalgte byer; New York, Paris, Las Vegas - og Oslo.

Ifølge samme kilde skal valget om hvor den spesielle lanseringen er lagt langt fra være tilfeldig valgt. Dette er en del av en samarbeidsavtale mellom plateselskapet Universal og reklamedistributøren Clear Channel.

Les også: Pinlige misforståelser

I Oslo skjer lanseringen på kjøpesenteret Oslo City klokken 15.00 i morgen, fredag 3. februar. På nøyaktig samme tidspunkt (lokal tid) vises videoen på en av storskjermene på Times Square i New York, samt på utvalgte arenaer i de to øvrige byene som er utvalgt.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Norgeskontoret til Universal venter stort fremmøte foran storskjermen på Oslo City i forbindelse med den eksklusive verdenspremieren.

Opptrer på Super Bowl

På den nye singelen og videoen har Madonna fått med seg rapperne M.I.A. og Nicki Minaj, som begge vil opptre sammen med henne når hun skal fremføre låten under årets Super Bowl førstkommende søndag (5. februar).

Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Legger musikken på hylla

De to skal være håndplukket av Madonna selv som sier hun er stor fan av begge, og omtaler dem som «konvensjonelle popstjerner».

Usikkert om hun kommer til Norge

«MDNA», som har internasjonal slippdato 26. mars, blir popikonets 12. studioalbum og oppfølger til «Hard Candy» fra 2008.

Om hun kommer tilbake til Norge på sin kommende turné gjenstår å se. Madonna spilte to ganger i Oslo under sin forrige verdensturné «Sticky And Sweet Tour» i 2009.

Les også:

Madonna hisset på seg publikum

Opp og ned med Madonna

Stilig, men statisk

Madonna har inntatt Oslo

Feirer karrieren på ny samleplate

Ikke optimalt

Madonna-ulykke krevde nok et liv


Les flere nyheter her