Nå kan du få varene levert – rett i bilen
Norge er et av to pilotland i verden.
Vi automatiserer stadig mer av tingene rundt oss. Bare tenkt på selvgående gressklipper og støvsuger, og biler som bremser, gasser og til og med styrer og parkerer av seg selv.
Vi mennesker er jo snart overflødige, til annet enn å sørge for at vi får i oss føde på egenhånd!
Akkurat det siste, har forresten Volvo en klar plan for å gjøre enklere. Nå skal nemlig Norge, som et av to pilotland i verden (det andre er Sverige, naturligvis), fase inn et helt nytt tilbud: Dagligvarene dine blir rett og slett levert til bilen din!
Ja, det høres jo egentlig ganske merkelig ut. Men takket være ny teknologi og et par essensielle samarbeidspartnere lanserer Volvo sitt In-Car Delivery-tilbud allerede onsdag 28. september.
Les også: Ford Fiesta 40 år: Slik startet et stort bileventyr
Leveres direkte i bagasjerommet
Nyheten dreier seg om å gjøre ting så enkelt som mulig for kunden. In-Car Delivery-systemet går ut på at du ikke lenger trenger å hente det du bestiller på et postkontor, en butikk – eller at du må være hjemme et bestemt tidspunkt for å motta en levering.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenI stedet kan du få varene levert direkte i bagasjerommet på bilen. Uansett hvor du befinner deg, basert på bilens GPS-lokasjon.
Les også: Henning Solberg har tapt mange millioner på dekk-satsing
Nordmenn handler mye på nett
– Grunnen til at Norge er først, er nordmenns mobilvaner. Vår vilje til å handle på nett er dessuten stor i europeisk målestokk, forteller Volvos informasjonssjef i Norge, Rune Gutteberg Hansen.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenDe vil samarbeide med nettbutikken marked.no, hvor du kan handle dagligvarer.
Digital engangsnøkkel
Det praktiske er gjort mulig ved at marked.no får tilgang til en engangs-digitalnøkkel for å åpne bilen. Leverandøren bruker GPS til å finne bilen, uansett om du har parkert den på jobb, utenfor et møte eller ved barnehagen.
Løsningen gjelder for alle biler fra Volvo (2012-modell og senere), og som har Volvos OnCall-løsning (App).
– 90 prosent av alle som kjøper ny Volvo i Norge kjøper også Volvo OnCall. Vi har i dag om lag 40.000 biler fra Volvo som kan benytte seg av det nye tilbudet, sier Gutteberg Hansen.
Artikkelen fortsetter under annonsenLes også: Regjeringen vil ta i bruk ny teknologi i drosjene
Inviterer 50 nordmenn
Pilotprosjektet vil ved oppstart invitere 50 helt vanlige Volvo-eiere på Østlandet til å benytte seg av dette.
– I første omgang vil tjenesten være åpen i en måned, for å teste responsen, forteller Gutteberg Hansen.
Volvo har for tiden stor suksess med både lansering av sin nye stasjonsvogn, V90, crossoveren V90 Cross Country og SUVen XC90.
Les også:
Denne har mange kjøpt – helt usett
Med denne blir du grillkongen i sommer!
Dette utstyret får bare norske og svenske bileiere
Den nye Volvoen blir tøffere – allerede
Saken er opprinnelig publisert på Broom.no