Fire av ti misfornøyd med flyselskapet

Illustrasjonsfoto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Illustrasjonsfoto: Terje Pedersen / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Fire av ti nordmenn føler seg dårlig behandlet av flyselskapet de har reist med, viser en undersøkelse gjort av YouGov for AirHelp.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Landansvarlig Andreas Hermansson i flyerstatningstjenesten AirHelp, som hjelper passasjerer over hele verden med å få erstatning ved forsinkede, innstilte eller overbookede fly, sier til NRK at han ikke er fornøyd med at så mange er misfornøyd med selskapene.

– Det mener jeg er altfor høyt. Ambisjonen må være at alle passasjerer er glade og fornøyde, sier han.

I april viste en oversikt at Norwegian hadde fire ganger så mange saker mot seg i Transportklagenemnda som hovedkonkurrenten SAS. Antallet klager mot Norwegian økte fra 50 til 305 i 2017, samtidig økte antallet saker der selskapet fikk medhold fra 14 til 69.

Transportklagenemnda hadde da mottatt 61 klager mot Norwegian og det hadde kommet inn 36 klager mot SAS.

– Å ha fornøyde kunder er uhyre viktig for Norwegian, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre servicen og kundeopplevelsen for våre reisende. Samtidig vet vi at det også er mange fornøyde kunder der ute; Airhelp, som står bak denne undersøkelsen, kåret Norwegian til det beste flyselskapet i Norden bare for noen uker siden og vi vinner stadig priser for vårt produkt og service, sier kommunikasjonsrådgiver Astrid Mannion-Gibson i Norwegian til NTB.

Hun understreker at Norwegian følger EUs regelverk for passasjerrettigheter.