- Damene ser jævlig bra ut med klærne av
Ny kalender med lettkledde flyvertinner fra Ryanair.
Lavprisselskapet fortsetter sin omstridte tradisjon med å gi ut kalender hvor kabinansatte poserer i kjent pinup-stil.
Årets utgave er snart til salgs. Formålet er å samle inn penger til et veldedig formål.
Les også: Ryanair verst på service
Ny lettkledd kalender
Den første utgaven av kalenderen i 2008 ble trykket i 7000 eksemplarer og ble på få uker utsolgt.
Det har flyselskapet lært av, og i år skal det trykkes opp ytterligere 3000 til.
Tirsdag annonserte Ryanair hvem som vil få inntektene fra salget av denne kalenderen.
– Ryanairs fantastiske kabinansatte har valgt «Teenage Cancer Trust» som sin heldige veldedighetsorganisasjon, og disse vil motta alle inntekter, på 100.000 pund, fra Ryanairs salg av veldedighetskalenderen, og dette vil være med å bidra med å støtte deres 27 kreftspesialist-enheter for unge mennesker rundt omkring i Storbritannia, sier Robin Kiely, Ryanairs pressesjef til NA 24.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenTeenage Cancer Trust jobber for å forbedre livskvaliteten til unge, mellom 13 og 24 år, som har overlevd kreft.
Les også: Luftfartstilsynet: Ingen grove brudd hos Ryanair
– Ser jævlig bra ut
I 2012 ble flyselskapet beskyldt av britisk annonseorganisasjon for å forsøke å selge flybilletter ved hjelp av lettkledde flyvertinner og et frekt budskap.
En annonse som ble trykt i The Guardian viste en kvinne i BH og truser. Hun hadde den ene hånden på hoften og trakk trusene litt ned med den andre, mens annonseteksten lød: «Red Hot Fares & Crew!!! One way from £9.99».
Skal vi tro Ryanair-sjef, Michael O’Leary hadde jentene lite å skamme seg over.
– Vi har drøssevis med vakre jenter fra mange nasjoner, som ser jævlig bra ut med klærne av, og det bør de oppmuntres til, sa han til NA 24 i fjor.