DNBs trøbbel løst – nå får kundene penger på konto

DNB har løst dataproblemene – og snart har alle berørte kunder penger på plass. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
DNB har løst dataproblemene – og snart har alle berørte kunder penger på plass. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

DNBs problemer med transaksjoner er løst. Nesten alle berørte kunder har i løpet av natten fått penger på konto, mens resten får i løpet av onsdagen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Et betydelig antall kunder i DNB opplevde at penger som skulle kommet på konto mandag, ikke var på plass. Problemet lå i en fil med transaksjonsdata – og gjaldt kun transaksjoner fra denne dagen.

Onsdag morgen opplyser DNB at problemene er løst, og at de i løpet av natten har kjørt ut lønn, feriepenger og betalinger slik at pengene nå er tilgjengelige på konto for de aller fleste.

– 99 prosent av transaksjonene er gjennomført, og for resten av kundene gjør vi en ekstra kontroll for å sikre at beløpene blir riktige. Disse vil også bli tilgjengelige i løpet av dagen, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø.

Problemet rammet både bedrifts- og personkunder.