Frisører og advokater har de mest fornøyde kundene

Ifølge en måling utført av EPSI Rating er det advokater og frisører som har de mest fornøyde kundene. Illustrasjonsfoto: Jan Haas / NTB scanpix
Ifølge en måling utført av EPSI Rating er det advokater og frisører som har de mest fornøyde kundene. Illustrasjonsfoto: Jan Haas / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Frisører og advokater er de yrkene som scorer best på kundetilfredshet. Bredbåndsleverandørene har mange misfornøyde privatkunder, ifølge en måling.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

En måling uført av EPSI Rating viser at tannleger, optikere og fastleger scorer høyt når det kommer til tilfredshet fra kundenes side i privatsegmentet, men det er frisører som troner på topp.

– Byttebarrieren med frisører er lav, og det er derfor helt avgjørende at kundene har en god opplevelse slik at de kommer tilbake, sier Fredrik Høst i EPSI Rating i en pressemelding.

I bedriftssegmentet viser målingen at advokatene kommer best ut. Også reisebyråer og revisjonsselskaper har tilfredse kunder.

Det var bredbåndsleverandørene som hadde lest misfornøyde privatkunder, ifølge målingen.

EPSI Rating gjennomførte 20.000 dybdeintervjuer av privatpersoner og bedrifter rundt om i Norge i 2018.