Ruters billett-app gikk ned for telling

«Tårnet» til Trafikanten, kundeservicepunktet til Ruter.
«Tårnet» til Trafikanten, kundeservicepunktet til Ruter. Foto: Jon Olav Nesvold / NTB scanpix

RuterBillett-appen krasjet etter en serveroppdatering.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Klokken 05:49 i morges ble Oslo og Akershus sitt selskap for kollektivtransport, Ruter, varslet om at kunder som bruker RuterBillett-app ikke fikk kjøpt billett på mobilen.

Feilen ble rettet rundt 10:20, og passasjerene bes nå om å kjøpe billetter som vanlig.

– Vi beklager overfor passasjerene for ulempene feilen kan ha medført, sier Øystein Dahl Johansen, pressevakt i Ruter, til ABC Nyheter.

Feilen skyldtes en følgefeil etter en oppdatering av serveren til en av Ruters leverandører.

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden