Facebook prøver ut betalingstjeneste i Sverige

Facebooks grunnlegger Mark Zuckerberg. Foto: Robert Galbraith (Reuters)
Facebooks grunnlegger Mark Zuckerberg. Foto: Robert Galbraith (Reuters)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Svenske brukere av Facebook kan nå betale en avgift for å sikre at meldinger når frem til mottakere som de ikke har på sin egen venneliste.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den nye betalingstjenesten blir nå testet ut i flere land og innebærer at brukerne kan betale en avgift for å sikre at meldinger havner i mottakerens vanlige innboks i stedet for å bli liggende skjult i «annet»-mappen.

– Det er en test som begynte i USA i desember, og som nå er innført for noen prosent av de svenske brukerne, sier Jan Fredriksson i Facebooks nordiske pressegruppe.

Han understreker at Facebook fortsatt er gratis, og at det kun er en enkeltstående tjeneste som koster penger.