Denne TV-reklamen ble stoppet
<pSkypes reklame viste en bredbåndstelefon som fungerte altfor godt.</p
Det britiske motstykket til norske forbrukerombudet, Advertising Standards Authority (ASA) stoppet denne reklamefilmen for internettelefonen Skype fra britiske TV-skjermer, rett og slett fordi reklamen viste en tjeneste som er langt dårligere i virkeligheten.
Skype innrømmer overfor ombudet at reklamen viste en videosamtale under de beste mulige forhold, men også at den gjennomsnittlige bruker ville ha et helt annet resultat, alt etter hvor de bor og hva slags bredbåndstilkobling og utstyr de hadde.
Videoen viser en stolt far som holder sin nyfødte sønn opp foran begeistrede besteforeldre i noe tilnærmet sanntid, og med knapt noen forsinkelser eller forstyrrelser.
De fleste som har brukt tjenesten vil si seg enige i at denne overføringen ville være i beste fall teoretisk. I alt fem forskjellige personer klagde inn reklamen til ASA.
Har du irritert deg over kvaliteten på Skype eller relaterte internettjenester? Øs din edder og galle utover tastaturet i kommentarfeltet nedenfor.