Sport
Skulle vekke kongen
Fotballgale nordmenn skulle ro hele veien til slottet, og vekke kongen, etter at Norge slo Senegal i natt.
Annonse
Det var full folkefest i Oslos gater da Norge sikret VM-avansement etter seieren mot Senegal i natt.
Om kongen faktisk ble vekket av feiringa, er imidlertid uvisst. Slottet er ordknappe overfor NTB, men forsikrer om at:
– Kongehuset gleder seg sammen med resten av landet over herrelandslagets seier i natt, sier kommunikasjonssjef Guri Varpe ved Det kongelige hoff.
Fotballbragden ble behørig feiret i Oslo sentrum i morges, men alt skal ha gått fint for seg, ifølge politiet.
– Det har vært en fin feiring, med masse folk og god stemning, sier oppdragsleder Martine Sanden Tørdal i Oslo politidistrikt til NTB.