Inspirasjon
Royal Caribbean har brukt over to milliarder kroner på øya Coco Cay
Cruiserederiet Royal Caribbean har brukt fire år og 250 millioner dollar på å utvikle en egen opplevelsesøy i Bahamas.
Øya Coco Cay har i flere år vært en destinasjon for passasjerene til cruiserederiet Royal Caribbean. Nå har rederiet gjenåpnet øya etter å ha brukt fire år og 250 millioner dollar, tilsvarende litt over to milliarder kroner, på en kraftig oppgradering og utbygging av tilbudene på selskapets private øy i Bahamas i Karibia.
På den oppgraderte øya som nå åpner kan man ifølge en pressemelding fra Royal Caribbean både suse ned en vannvittig høy vannsklie, boltre seg i Karibias største bølgebasseng, eller nyte den beste utsikten over Bahamas fra heliumballong.
Karibias største ferskvannsbasseng
Men det er også mulig å slappe helt av i det som skal være Karibias største ferskvannsbasseng, eller nyte en deilig dag på stranden.
– Vi har spurt våre gjester om hva deres perfekte dag ville inneholde av opplevelser, attraksjoner, avslapping, mat og drikke. Basert på deres innspill har vi brukt fire år på å utvikle «Perfect day at Coco Cay», sier Norden-sjef Geir Kronbæck i Royal Caribbean til ABC Nyheter.
Les også:Nytt cruiseskip får berg- og dalbane
Både for aktive og late
Ambisjonene til rederiet er at øya skal tilfredsstille både de som vil på badeland og de som foretrekker sin egen rolig bungalow på stylter i det karibiske hav. «Thrill and Chill,» kaller de konseptet for.
– Utfordringen vi satte oss var «hva kan vi gjøre for å toppe dette og gjøre gjeste opplevelsen enda bedre?» og svaret ble – vi tar det beste fra våre skip og bygger dette på en øy i Karibia og legger på enda litt til, forteller Kronbæck.
CocoCay Bahamas er først ut i en rekke av nye private øy-destinasjoner til cruiserederiet.
Ytterligere «Perfect Day Island Collection» destinasjoner i Asia, Australia og Karibia vil bli annonsert på et senere tidspunkt, ifølge selskapet.
Se video fra Coco Cay øverst i artikkelen.
Les også:Her er ikke barn velkomne på cruise