Vil få slutt på nordmenns store Syden-irritasjon

En undersøkelse gjennomført av Ticket i 2016 viste at reserverte solsenger er det flest nordmenn irriterer seg over i ferien. Nå vil en reiseoperatør situasjonen til livs. Foto: EPA / NTB scanpix.
En undersøkelse gjennomført av Ticket i 2016 viste at reserverte solsenger er det flest nordmenn irriterer seg over i ferien. Nå vil en reiseoperatør situasjonen til livs. Foto: EPA / NTB scanpix.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Reiseoperatør tar opp kampen mot de som reserverer solsenger med et håndkle.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Situasjonen er trolig godt kjent blant Syden-glade nordmenn: Dere gleder dere til en deilig dag i solen, spiser frokost i 9-tiden, går ned til bassenget - og oppdager at alle solsengene er reservert med håndklær.

Ingen bruker solsengene, men de holdes av til de andre gjestene finner det for godt å ligge ved bassenget.

En undersøkelse gjennomført av Ticket i 2016 viste at reserverte solsenger er det flest nordmenn irriterer seg over i ferien.

Les også: Italia slår til mot «strand-okkupanter»

Nå vil reiseoperatøren TUI ta opp kampen mot de som på folkemunne har blitt omtalt som håndklemafiaen.

– Hver eneste sesong får vi henvendelser fra frustrerte kunder som ikke får ligge der de vil, og det er mange av dem. Vi har derfor bestemt at på utvalgte Family Life-hoteller vil alle ubrukte håndklær fjernes klokken 9 hver morgen, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI, i en pressemelding.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Valutafelle lurer nordmenn på ferie for én milliard kroner

Maskotten Thomson the Dog er utnevnt til å bli solsengenes vokter på Family Life-hotellene. At en søt og stor hund fjerner håndklene gjør at det hele forløper seg på en vennlig og humoristisk måte. Alle håndklær plasseres på et henvist sted på hotellet slik at gjester kan finne de igjen der.