Bank Norwegian gjør kutt i kredittkort-fordelene

Artikkelen fortsetter under annonsen

Nå får du mindre Cashpoints enn tidligere ved bruk av Bank Norwegians kredittkort. 

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Fra 1. august endres betingelsene for Bank Norwegians kredittkort slik at brukere vil tjene mindre Cashpoints. Kredittkortkunder skal ha fått beskjed om endringene på epost torsdag.

Cashpoints er et belønningssystem for medlemmer av flyselskapet Norwegians kundefordelsprogram. For hvert Cashpoint du tjener inn, får du 1 krone du kan bruke på flyreiser og tilleggstjenester hos Norwegian.

Disse betingelsene gjelder ved fra 1. august 2018:

  • 1 prosent Cashpoints på kjøp opptil kr 100.000 per kalenderår - uendret
  • 0,5 prosent Cashpoints ved bruk over kr 100.000 - tidligere 1 prosent
  • 4 prosent CashPoints på LowFare-billetter hos Norwegian - tidligere 5 prosent
  • 10 prosent CashPoints på Flex-billetter hos Norwegian - tidligere 20 prosent

For LowFare-billetter som er bestilt med Norwegian-kortet før 01.08.2018, vil de tidligere opptjeningssatsene gjelde. For reiser bestilt etter 01.08.2018, gjelder ny poengopptjening.

Les også: Kjos: – Vi har ikke behov for en ny partner

Trekker frem andre fordeler

Produktansvarlig i Bank Norwegian, Torstein Røed, forsvarer endringene med at andre fordeler har blitt innført.

– Programmet har vært tilnærmet uendret i over 10 år, så det var modent for en revisjon av reglene for tildeling av CashPoints. I denne perioden har Norwegian lansert en rekke ytterligere fordeler, som Rewards og familekonto, så programmet må balanseres i takt med at stadig nye opptjeningsmuligheter introduseres, sier Røed til ABC Nyheter.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Han påpeker at det fremdeles vil være god opptjening ved normal kortbruk. Videre forteller Røed at Bank Norwegian har mottatt noen klager etter gårsdagens varsel om endringene, men færre enn forventet.

– Vi er glad for at noe så i utgangspunktet kjedelig som betalingskort skaper engasjement. Noen av de som kontakter oss kommer med forslag til hvordan vi kan utvikle kortprogrammet ytterligere, sier Røed.

Les også:

Småaksjonærer i Norwegian kan gå glipp av milliongevinst

Kjos lover bedre tider for Norwegian

Norwegian satser videre på Bangkok