Vipps-problemer for Nordea-kunder

Nordea-kunder kan få store problemer med å betale i Vipps-appen. Omtrent 40 prosent av betalingene feiler, melder kommunikasjonssjefen i Vipps.
Nordea-kunder kan få store problemer med å betale i Vipps-appen. Omtrent 40 prosent av betalingene feiler, melder kommunikasjonssjefen i Vipps. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Artikkelen fortsetter under annonsen

Tekniske problemer for Nordea fører til betalingsproblemer i betalingsappen Vipps.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det er Dagbladet som først melder om Vipps-problemene til banken.

– Problemene påvirker betalinger mellom personer i Vipps, og gjør at det ikke er mulig å betale til og fra brukere med konto i Nordea. Det gjør at cirka 40 prosent av betalingene i Vipps feiler, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i Vipps til Dagbladet.

Hun anbefaler at personer som er rammet av problemene og ønsker å vippse noen, bytter til kort som betalingskilde. Det vil da ta opp til tre dager før pengene er inne på konto.

Netthandel, betaling til bedrifter og regningsbetaling skal fungere som normalt i Vipps-appen.