Norge
Vipps-feil: 900 fikk beskjed om at transaksjon ikke gikk gjennom, men ble likevel belastet
900 Vipps-kunder ble tirsdag rammet av en feil. De fikk beskjed om at transaksjonen ikke gikk gjennom, men ble likevel trukket for pengene.
Annonse
Feilen rammet kunder som skulle starte et abonnement i en av nettbutikkene der man kan betale med Vipps.
– Noen nettbutikker har tjenester som går på abonnement. De som ble berørt, prøvde å kjøpe abonnement og fikk beskjed om at transaksjonen ikke hadde gått gjennom, men så ble de likevel trukket på grunn av en feil i våre systemer, forteller kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps til NTB.
De berørte nettbutikkene har fått beskjed om det som har skjedd, slik at de kan veilede kundene sine.
– Alle berørte får selvfølgelig pengene tilbake, de fleste har allerede fått pengene. Vi beklager feilen, sier Lunde.
Hver dag handler nordmenn i snitt 600.000 varer og tjenester med Vipps på nett, ifølge selskapets nøkkeltall for 3. kvartal 2024.
juleideer fra kreative ideer