Verden
Togtrafikken i Tyskland i gang igjen etter full stans
Deutsche Bahn har gjenopptatt togtrafikken i Tyskland etter en landsomfattende svikt i radiokommunikasjonssystemet.
Annonse
SE SISTE NYHETSVIDEO
Det statseide jernbaneselskapet opplyser at årsaken til feilen er funnet, og at teknikere jobbet med å løse problemet. Feilen førte til at togtrafikken i hele Deutsche Bahns nettverk stanset.
Regionale togoperatører og S-baneoperatører i Deutsche Bahn-konsernet skriver på X at trafikken gradvis vil starte opp igjen. De varslet samtidig store forsinkelser og innstillinger inn i onsdag morgen.
Stansen rammet også pendlertog, blant annet hele S-Bahn-nettet i Berlin.
Feilen rammet GSM-R, det digitale radiosystemet som brukes til togdrift og kommunikasjon i Deutsche Bahns nettverk.