To tenåringer fengslet i to uker etter voldsepisode
To 18-åringer er varetektsfengslet i to uker etter voldsepisoden på Akademiet videregående skole i Oslo. En elev ble sendt til legevakt med hodeskade.
Retten legger ifølge Aftenposten særlig vekt på at voldshendelsen skjedde inne på en skole.
De to er siktet for medvirkning til kroppsskade.
– Saken har høy prioritet hos politiet, og etterforskningen pågår for fullt. Det er helt uakseptabelt å utøve vold, og her er det utøvet vold inne på en skole, i skoletiden, med unge voksne og ungdommer involvert, sier politiadvokat Oscar Bjøntegaard Wisting i Oslo politidistrikt.
Det er tre kvinner og en mann som er pågrepet og siktet i saken. Politiadvokaten utelukker ikke at flere kan bli pågrepet. Politiet har tidligere opplyst at gjerningspersonene ikke skal være tilknyttet skolen.