Norge
Sjåfør pågrepet etter gjentatte brudd på kjøre- og hviletidsbestemmelsene
Føreren av et tyrkisk vogntog er pågrepet og kjørt i arresten etter flere alvorlige brudd på kjøre- og hviletidsbestemmelsene.
Annonse
Statens vegvesen har avdekket ikke mindre enn 14 alvorlige brudd på kjøre og hviletidsbestemmelsene fra 22. mai og fram til nå.
De mange bruddene på vegtrafikkloven har vegvesenet avdekket under kontroller, opplyser Øst politidistrikt ved 3-tiden natt til onsdag.
– Sjåføren er anmeldt av Statens vegvesen for forholdene og han er besluttet pågrepet, skriver operasjonleder Ronny Mangseth i politiloggen.
Føreren av vogntoget, en tyrkisk mann i 40-årene, erkjente overfor vegvesenet at han var klar over bruddene.