Meny

Dalen parkering på Gardermoen: – Sjokkert over hvordan bilene sto parkert

Facebookinnlegget som ble delt på lørdag, har nå blitt slettet. 
Facebookinnlegget som ble delt på lørdag, har nå blitt slettet. 
En tidligere kunde la ut et innlegg på Facebook med bilder av biler som sto parkert helt inntil hverandre på en parkeringsplass ved Gardermoen. Innlegget har fått mange til å reagere. 

De tidligere kundene, som tok bildene, forteller til ABC Nyheter at de var på vei til Gardermoen da de i forrige uke oppdaget at bilene som stod parkert hos Dalen parkering, stod svært tett innpå hverandre. 

– Omkring 70 prosent av bilene sto helt inntil hverandre, sier de til ABC Nyheter. 

De tidligere kundene valgte å ta bilder av parkeringsplassen fordi de selv fikk en skade på sin bil etter at den hadde stått parkert hos Dalen parkering for to år siden. 

Skaden har de nå fått erstatning for. 

Flere er misfornøyde 

Dalen parkering har fått flere dårlige anmeldelser på Facebook både før og etter samboerparet la ut sitt innlegg. De misfornøyde kundene melder om at kilometerstanden har økt mer enn forventet under parkeringsoppholdet, mens andre skriver at de har fått skader på bilen uten å få erstatning for det.

En av Facebookbrukerne som oppgir at han har fått bilen sin skadet to ganger under parkeringsopphold hos Dalen, skriver i et Facebook-innlegg at han nå vurderer å gå rettens vei for å få erstatning. 

Daglig leder i Dalen parkering, Morten Dalen, hevder overfor ABC Nyheter at mange av disse «anmeldelsene» ikke stammer fra tidligere Dalen-kunder, men fra kunder som har brukt andre parkeringssteder.

Les også:  Jeg føler meg svindlet og lurt av Avis

Har gått gjennom samtlige biler 

Morten Dalen forteller videre at han i etterkant av at Facebookinnlegget ble lagt ut, personlig har sett over hele parkeringsplassen.

– Det var flere biler som stod for nærme hverandre. Det er ikke sånn det skal være, og vi kommer til å begynne med en ukentlig rutinesjekk av parkeringsplassen. Hovedregelen er at man skal kunne gå mellom bilene når våre sjåfører har parkert dem. Vi kommer også til å ta tak i de sjåførene som ikke parkerer i henhold til denne instruksen, sier han til ABC Nyheter. 

Han sier imidlertid at det ene bildet som er med i Facebookinnlegget ikke stammer fra deres parkeringsplass, men at det er tatt fra parkeringplassen som står vis-á-vis Dalen parkering. 

Den daglige lederen legger til at han ikke synes bildene er representative for hvordan Dalen parkering behandler bilene til sine kunder.

– I sommer har vi for eksempel hatt 60.000 biler hos oss. Vi har stor pågang, og de aller fleste som parkerer hos oss er fornøyde. Jeg synes Facebookinnlegget gir et galt bilde av hvordan vi behandler kundene våre. Det føles nesten som hets, sier han. 

Hvor mange reklamasjoner er det snakk om hvert år? 

– Det har jeg ingen tall på, men det skjer ikke engang ukentlig. 

– Har gode rutiner 

Dalen forteller videre at Dalen parkering har svært gode rutiner for hvordan de behandler bilene som står parkert hos dem.

Han sier at de blant annet har et stort mottaksområde, og at de har 22 HD-kameraer som har oversikt over hele parkeringsplassen.

– De få gangene vi skulle komme til å være uheldig med bilen til kundene våre, tar vi selvfølgelig ansvar, sier han.

– Vi legger oss helt flate 

Bussjåfør Preben Dalen ved Dalen Parkering beklager hendelsen på det sterkeste. 

– Vi legger oss helt flate. Her er det noen som ikke har gjort jobben sin hos oss. Bilene skal ikke stå så tett som de gjør på bildet. Man skal kunne gå mellom bilene, sier han til ABC Nyheter. 

Dalen parkering har bedt de tidligere kundene om å slette innlegget fra Facebook, noe de har gjort.

Dalen parkering

  • Kjent for å ha Gardermoens billigste parkering
  • Etablert i 1995
  • Hadde en omsetning på 45. 036 000 i 2016
  • Hadde et årsresultat på 14. 099 000 i 2016

Kilde: 

Dalenparkering.no 

Regnskapstall.no 

Les også: 

Rekordmange klager på bruktbilkjøp

Forbrukerrådet: Sjekk om du blir flådd av mobiloperatøren

Populært