MDG betalte 400.000 kroner for SMS-reklame

Onsdag mottok 200.000 nordmenn en SMS fra MDG, med oppfordring om å stemme på dem i valget. Kampanjen kostet partiet 400.000 kroner.

MDG har punget ut 400.000 kroner for SMS-kampanjen som ble sendt ut til 200.000 nordmenn onsdag.
Publisert

Dette bekrefter partiets kommunikasjonssjef, Nils Mørk, til Kampanje , og understreker at pengene kommer fra gaver fra enkeltpersoner.

Meldingen, som ble sendt ut til 200.000 personer i alderen 18 til 39 år bosatt i flere norske byer, lød slik:

«Hei! Husket å stemme? Nå er det så jevnt at én ekstra MDG-stemme per valglokale kan stoppe Frp og redde rødgrønt flertall. Gi din stemme til MDG i dag.»

Kampanjen er gjennomført i samarbeid med Prognosesenteret AS og partiet understreker at de ikke har hatt tilgang på eller hatt noe å gjøre med telefonnummer-listen.

Intensjonen med kampanjen er å nå fram til velgere direkte, og spesielt velgere som ikke følger veldig mye med på politiske nyheter i hverdagen, sier Mørk.

– Vi vil minne velgerne våre om hva som står på spill i dette valget. Altså at Norge står overfor et valg der utfallet kan bli at Sylvi Listhaug blir statsminister. Det vil vi unngå, og det er mange som er enige med oss der.