Norge
Kongsberg: Syklist svingte unna elg – fløyet til sykehus
En mann i 50-årene er sendt til sykehus med luftambulanse etter en sykkelvelt i Kongsberg kommune. Han skal ha svinget unna en elg som krysset veien.
Annonse
Sørøst politidistrikt fikk melding om ulykken, som skjedde på fylkesvei 37, klokka 0.51 natt til søndag.
– Hendelsen skal ha skjedd i forbindelse med at han svingte unna en elg som krysset veien, skriver operasjonsleder Espen Reite i politiloggen.
Mannen er fløyet til Ullevål sykehus i Oslo. Det er ikke kjent hvor alvorlige skadene er.