Norge

Kjempesuksess for Märtha Louise – tidoblet salgsinntektene

Prinsessens klesmerke selger så det griner.

– Nå skal vi begynne å jobbe mot utlandet som er veldig spennende, sier prinsesse Märtha Louise.
Publisert Sist oppdatert

– Det er til å klype seg i armen av den suksessen. Det er helt fantastisk, sier Märtha Louise til Nettavisen.

Siden 2019 har prinsesse Märtha Louise drevet klesmerket Hést sammen med Anne-Kari Bøhaugen og Monica Helen Sundt Utne. De siste årene har klesmerket fått mer og mer fotfeste, og fra 2020 til 2021 økte inntektene til klesmerket fra 342.755 til 3.552.738 kroner, ifølge Brønnøysundregisteret.

Det siste året har salget virkelig eksplodert, og Hést-gründerne har tidoblet inntektene. Ifølge tall hentet fra Brønnøysundregisteret har selskapet salgsinntekter på nærmere 34 millioner kroner.

I 2019, da de tre damene startet selskapet, hadde de ifølge Nettavisen et mål om å få solgt klesmerket sitt i ti til 15 butikker i Norge. I dag har de etablert seg i 95 butikker over hele landet, og nå jobber de for å ta klesplagget ut av Norge.

– Nå skal vi begynne å jobbe mot utlandet som er veldig spennende. Det er en helt ny bransje som jeg akkurat har satt meg inn i nå, sier Märtha Louise til Nettavisen.