Verden

Iranske raketter mot amerikansk base i Jordan

Jordan har skutt ned fem raketter fra Iran og som var på vei mot en amerikansk militærbase.

Publisert Sist oppdatert
SE SISTE NYHETSVIDEO

Revolusjonsgarden i Iran sa tidlig onsdag morgen at den har angrepet en amerikansk militærbase i Jordan med langdistanseraketter. Revolusjonsgarden navnga basen som al-Azraq.

Senere på morgenen bekreftet Jordan at landet har skutt ned fem raketter som var på vei fra Iran mot området der basen ligger.

USA hadde ved 5.30-tiden norsk tid ikke kommentert opplysningene.