Næringsliv
Håver inn på sofakos
I løpet av fem år har møbelprodusenten Slettvoll doblet omsetningen, og i fjor fikk selskapet en resultatgrad på nesten 15 prosent.
FINANSAVISEN: - Vi er skikkelig stolte, sier Kristine Landmark, adm. direktør i Slettvoll-konsernet til Finansavisen.
Omsetningsvekst
For mens statistikk fra Virke viser at møbelbransjen hadde en beskjeden vekst på 1,1 prosent i fjor, økte de 17 Slettvoll-butikkene salget med hele 12 prosent til 340 millioner kroner.
Slettvoll-konsernet, som inkluderer både Slettvoll Møbler og seks egeneide butikker, hadde en omsetningsøkning på 15 prosent i fjor. De 11 resterende butikkene er drevet som franchise.
Og mens omsetningen økte mer enn markedet for øvrig, økte bedriftens lønnsomhet enda mer. Resultat før skatt endte i fjor på over 40 millioner kroner, noe som ga en resultatgrad på nesten 15 prosent.
Les også: Restemat gir millionresultat
Handler mer
Noe av veksten skyldes at flere kunder har funnet veien til Slettvoll.
– Men det viktigste er at omsetningen pr. kunde øker, sier Landmark.
Hun tror det skyldes at kjeden har utviklet flere varegrupper og et bredere utvalg, og at butikkene nå tilbyr alt du trenger til nesten alle rom.
– Flere og flere får åpne løsninger for kjøkken og stue, og da passer vårt konsept perfekt.
Les også:
Rangering: Eldre i Norge har det best i verden
Verdien av norsk sjømateksport øker
Saken er tidligere publisert på Hegnar.no