Norge

Flere DNB-kunder kan ikke se fondene sine etter teknisk oppussing

Flere DNB-kunder kan ikke se fondene sine etter at DNB i helgen gjennomførte en teknisk oppussing for å flytte fond og aksjer til nytt spareunivers.

Publisert Sist oppdatert

Det er kundene som hadde pågående fondshandler da oppussingen tok sted, som ikke enda har fått midlene sine flyttet til det nye spareuniverset.

Det vil si at kundene ikke får opp beløpene og fondene sine i Spare-appen, eller på DNB sine sider. Ifølge DNBs kundeservice angår dette om lag 1000 kunder, mens helgens oppussing omfattet 900.000 spare- og investeringskunder.

– Vi passer på midlene mens jobbingen foregår. Verdiene finnes og har ikke forsvunnet, selv om de ikke vises i appen. Kundegruppen dette angår, fikk beskjed søndag kveld om at de blir migrert litt senere. Det er ikke en feil, men er selvfølgelig ubeleilig, sier kommunikasjonsrådgiver i DNB, Julia Stelzer Norberg.

Hun opplyser at disse fortsatt kan handle fond ved å kontakte DNBs fondssenter. Det er ventet at kundene vil ha normal tilgang til fondene sine i løpet av uka.