Norge

Bombegruppa undersøkte granatfunn i Oslo

Politiets bombegruppe rykket ut til en vei i Ullernåsen i Oslo etter melding om funn av en granat.

Publisert Sist oppdatert

– Det har vært graving i området, og noen har kommet over det som kan framstå som en granat, sa operasjonsleder Øyvind Hammervold i politiet til Avisa Oslo rundt kl. 18.00.

Bombegruppen ble tilkalt for å vurdere funnet. En time senere var de ferdige med undersøkelsene.

– Granaten er tatt med. Fremstår ikke som om granaten var skarp, skriver Hammervold i politiloggen.

Granaten lå i utgangspunktet trygt til, og det var derfor heller ingen fare for omgivelsene.