Norge
Bombegruppa undersøkte granatfunn i Oslo
Politiets bombegruppe rykket ut til en vei i Ullernåsen i Oslo etter melding om funn av en granat.
Annonse
– Det har vært graving i området, og noen har kommet over det som kan framstå som en granat, sa operasjonsleder Øyvind Hammervold i politiet til Avisa Oslo rundt kl. 18.00.
Bombegruppen ble tilkalt for å vurdere funnet. En time senere var de ferdige med undersøkelsene.
– Granaten er tatt med. Fremstår ikke som om granaten var skarp, skriver Hammervold i politiloggen.
Granaten lå i utgangspunktet trygt til, og det var derfor heller ingen fare for omgivelsene.