Norge

1200 har kontaktet Vy etter togstansen første juledag

Dagen etter togkaoset første juledag har Vy allerede mottatt 1200 henvendelser fra passasjerer.

Vy har mottatt hundrevis av henvendelser etter at togene sto stille første juledag.
Publisert Sist oppdatert

– I går kveld så hadde de fått inn 1200 saker etter hendelsen i går. Og de regner med at det vil øke en del i neste 14 dagene, sier Vys kommunikasjonssjef Kaja Rynning Moen til Romerikes Blad.

Flere togreisende måtte finne alternative fremkomstmiddel da togene sto over hele landet i over tolv timer første juledag. Både fly, buss og taxi ble tatt i bruk for å få passasjerer fram.

Avisen skriver at det er kollektivselskapet Entur som har ansvaret for kundeservice. De måtte utvide åpningstiden onsdag.

– Det er for å kunne svare ut flere henvendelser enn man pleier, forteller Moen.