Dagbladet legger om og øker prisen

Dagbladets sjefredaktør Anne Aasheim. Foto: Scanpix.
Dagbladets sjefredaktør Anne Aasheim. Foto: Scanpix.
Artikkelen fortsetter under annonsen

<pI månedsskiftet mars-april vil Dagbladet presentere en revitalisert papiravis, med ytterligere vekt på tradisjonelle bærebjelker som kultur og debatt. Men revitalisering og produktendring koster.</p

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Løssalgsprisen øker til 15 kroner på hverdager og 20 kroner i helgene.

Sjefredaktør Anne Aasheim har stor tro på at leserne som er opptatt av kvalitet, er villige til å betale noe ekstra for et bedre innhold.

– Vi skal skape flater og rom som er eksklusive for papir. Vi vil gi fordypning – en kilde til økt kunnskap, samtidig som vi holder leseren oppdatert på de viktigste nyhetssakene. Vi skal bli bedre og tydeligere, utdyper redaktøren.

Avishusets magasintradisjoner vil også bli videreført. Dagbladet fredag endres til et større, bredere og mer tilgjengelig magasin.

– Ambisjonen er å gi leserne den gode helgefølelsen, gi inspirasjon og oppdatering, sier kultur- og magasinredaktør Jane Throndsen.

Klubbleder Turid Næss ønsker endringene velkommen.

– Vi tror produktutviklingen vil bli meget bra og være verdt hver eneste krone. Man tar selvfølgelig en risiko når man øker prisen – men vi gleder oss til å se det nye Dagbladet fiks ferdig, sier Næss. (©NTB)