Oslo lufthavn kåret til Europas beste på kundeservice

Oslo Lufthavn Gardermoen. Illustrasjonsfoto:
Oslo Lufthavn Gardermoen. Illustrasjonsfoto: Foto: Terje Bendiksby / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Avinors største flyplasser Oslo lufthavn og Bergen lufthavn Flesland er kåret til Europas beste flyplasser på kundeservice i hver sin kategori.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Norges hovedflyplass vant prisen «Europas beste flyplass på kundeservice» i kategorien for lufthavner med mellom 25 og 40 millioner passasjerer, mens Bergen lufthavn Flesland fikk samme anerkjennelse i kategorien mellom 5 og 15 millioner passasjerer, opplyser Avinor.

Samtidig er lufthavnen i Bergen kåret til den flyplassen som har hatt størst forbedring på kundeservice i 2018.

– Dette viser at alle som jobber på flyplassene våre, bidrar veldig godt for å gi de reisende en god opplevelse, sier konsernsjef Dag Falk-Petersen i Avinor.

Det er ACI, den internasjonale bransjeorganisasjonen for lufthavner, som står bak kåringen. Grunnlaget er flyplassenes utvikling på kundeservicemålingen som foretas hver måned.

Oslo lufthavn deler prisen med flyplassene i Zürich og Dublin, mens Bergen lufthavn deler hederen med flyplassene Alicante i Spania, Bristol og Newcastle i Storbritannia, Sochi i Russland, Keflavik på Island, Luqa på Malta og Porto i Portugal.