18 timers forsinkelse for Norwegian-fly til Oslo

Flere nordmenn er rammet av forsinkelser på Norwegians flyvning fra Bangkok til Oslo 4. januar. – Vi har stått mye i kø for å vente på info og bagasje, så det har ikke blitt så mye mat, sier Lars Einar Karlsen, en av nordmennene som er rammet. Foto: Privat.
Flere nordmenn er rammet av forsinkelser på Norwegians flyvning fra Bangkok til Oslo 4. januar. – Vi har stått mye i kø for å vente på info og bagasje, så det har ikke blitt så mye mat, sier Lars Einar Karlsen, en av nordmennene som er rammet. Foto: Privat.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Flere norske passasjerer rammet av kraftig forsinkelse på flyvning fra Bangkok til Oslo.

Artikkelen fortsetter under annonsen

DY7202-flyvningen fra Bangkok til Oslo skulle egentlig forlatt Thailands hovedstad 09.00 lokal tid, det vil si 03 i natt norsk tid. Det skjedde ikke. Nå er ny avgangstid satt til klokken 03 lokal tid (klokken 21 norsk tid). Det betyr i så fall en forsinkelse på 18 timer for de 284 passasjerene om bord.

– Nå står vi utenfor flyplassen og venter på busser som skal ta oss med til hotell for overnatting og hvile, forteller Lars Einar Karlsen som er en av nordmennene som er rammet av forsinkelsen.

Karlsen har vært tre uker i Thailand sammen med kone og datter.

Til ABC Nyheter sier han at stemningen blant passasjerene tidvis har vært litt amper.

– Folk er sultne og slitne. Vi fikk riktignok matbonger, men vi har også fått beskjed om å vente på informasjon og har stått mye i kø blant annet for å vente på bagasje, så det har ikke blitt så mye mat, sier Karlsen.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Norwegian lanserer fire nye ruter

Beklager forsinkelse

Charlotte Holmbergh Jacobsson, presseansvarlig i Norwegian, bekrefter overfor ABC Nyheter at det er en kraftig forsinkelse på DY7202 fra Bangkok til Oslo.

– Vi har dessverre en teknisk feil i kombinasjon med at crew må ha sin lovpålagte hvile. Det har ført til den kraftige forsinkelsen.

– Vi beklager dette på det sterkeste og de ulempene de forårsaker for passasjerene. Alle berørte passasjerer har fått informasjon via sms og vi forsøker å hjelpe dem på best mulig måte. Vi tilbyr gratis om- og avbooking for de som ønsker det og hjelper også med å ordne hotell via våre representanter på flyplassen, sier Holmbergh Jacobsson til ABC Nyheter i 0930-tiden torsdag morgen.

Les også: Flere flyselskap må sette Dreamlinere på bakken etter motorproblemer