Bruker «Ryanairmetodene» mot Ryanair

Ryanair-sjef Michael O'Leary må se at selskapets problemer benyttes i konkurrentenes egne annonser. Foto: Reuters/Clodagh Kilcoyne
Ryanair-sjef Michael O'Leary må se at selskapets problemer benyttes i konkurrentenes egne annonser. Foto: Reuters/Clodagh Kilcoyne

Lufthansas datterselskap utnytter Ryanairs kanselleringer til å lokke til seg forsmådde passasjerer.

I løpet av de siste ti årene har det irske lavprisselskapet Ryanair benyttet seg av andre flyselskapers navn i markedsføringen av egne lavprisreiser, enten i form av annonser eller skrevet som en del av dekoren på selskapets fly.

Nå har pipen fått en annen lyd. Tidligere er det blitt meddelt at flere piloter har skaffet seg jobb i andre selskaper , blant annet Norwegian. Det mest prekære er at Ryanair har måttet se seg nødt til å kansellere mer enn 18.000 flyvninger som følge av de beskriver som rot i planleggingen av pilotenes ferieavvikling.

Og det er det siste som Lufthansas datterseskap Eurowings har bestemt seg for å slå mynt på gjennom markedsføring for egne avganger:

«O’Deary! Har din Ryanair-flyvning blitt kansellert? Book lavpris nå med Eurowings» er bare et av slagordene som selskapet nå benytter for å nå frem til rundt 400.000 Ryanair-passasjerer som er blitt tvunget til å se seg om etter andre løsninger.

Les også: Ryanair kutter antall tillatt håndbagasje

Personvernpolicy