Meny

Stjerner og kundeomtaler kan være gull verdt - eller en katastrofe

Fra kjøkkenet på Solsiden restaurant. De får høre det om maten ikke smaker. Foto: Ivan Kverme/Finansavisen

Kundeanmeldelser på nett legger økt press på aktører i en rekke bransjer. – Kunderatingene er kommet for å bli. Vi må bare levere best mulig, sier kommunikasjonsdirektør i Fursetgruppen.

Her er noen av de negative omtalene fra nettet:

Volvat:

«Lege mer opptatt av pc og egne tanker enn å lytte til pasienten.»

Tøyenbadet:

«En forfallen betongkloss av et bad fra Sovjetunionens tid. Lekkasjer overalt. Omtrent null vedlikehold. Badevakter som gir fullstendig faen i reglene»

Jan Thomas Studio Parkveien:

«Synes det er veldig synd at de har kommet til det punktet at de ikke en gang svarer på henvendelse vedrørende en meget dårlig opplevelse jeg hadde i salongen.»

The Thief:

«Spruter ut av doen når du drar ned. Lys og varme er helt take off. Umulig å skjønne alle knappene».

Saga kino:

«Prisen for privatisering av Oslo kino: Stedet har blitt litt mer trashy; søppel under setene, møkkete og rotete. Men filmene er jo ikke annerledes!»

Elixia CC Vest:

«Skjulte kostnader. For mange mennesker. Kundeservicen er en katastrofe. Veldig dyrt.»

Nesten uansett hvor hardt firmaene prøver, vil irriterte og misfornøyde kunder aldri holde kjeft:

«En times venting på en grillet hjertesalat. Den BØR være god. Det var den dessverre ikke» står det på nettsiden til Grand Café. Inne blant mange gode anmeldelser, finner vi flere av det riktig sure slaget:

«Er nesten umulig å snakke der inne. Helt latterlig akustikk. Merkelig servering. Tipper vi hadde fire-fem forskjellige kelnere.»

Men det stopper ikke der:

«En trist opplevelse. For en meny. Aldri mer dit.»

Da kommer en av de ansatte, «Nora fra Grand Café», på banen. Hun svarer på nettet:

«Det var trist å høre at du hadde denne opplevelsen hos oss. Vi jobber hele tiden med å bli bedre og tar med oss tilbakemeldingen videre.»

Firmaer har måttet hanskes med omtaler i mange år. TripAdvisor, som i dag har 600 millioner anmeldelser for reisende, ble etablert allerede i 2000. Nå må firmaene følge med overalt, som på Facebook, Instagram og Twitter, skriver Finansavisen.

«Her koster det mer enn det smaker»

Restauranten Solsiden i Oslo har fått mange lovord, men også omtaler på nettet av typen:

«Solen skinte ikke helt som den skulle på Solsiden denne dagen. Det startet med en horribel service av nedlatende og lite behjelpelig personale.»

«Jeg ble meget skuffet. Smakløst, vassent og det meste hadde vært frosset. Blåskjellene til dels overkokt og litt for mange seige. Man får bedre frosne reker på Meny.»

«Her koster det mer enn det smaker».

Teleselskapet Get er et firma som får mye tyn på nettet:

«Hadde det vært mulig å gi null stjerner, ville jeg gjort det» står det, og «Get er den verste jævelskapen du kommer til å møte på. Nettet faller ut hele tiden, og nå skrur de opp prisene»

Power, med sin forbrukerelektronikk, får også gjennomgå:

«Ikke kast bort tiden hos disse. Useriøse folk.» «Skammelig er det å ha slike ansatte. Må være kjekt å få betalt bare for å stå og se pen ut, slik de fire vi så vidt fikk øyekontakt med i dag. Hvor er arbeidsmoralen hos Power???»

En person svarer flere steder på kritikken mot Power og «beklager så mye» på vegne av selskapet.

Les også: Her er det dyrest å spise ute

Det offentlige får også gjennomgå

Offentlige kontorer, som Skatt Øst, får også høre det: Av og til renner det helt over for brukerne: «Inkompetent personale, endeløse køer, vilkårlige avgjørelser basert på trynefaktor og magefølelse. En nasjonal skam.»

Men også denne: «Ventetid på telefonen er 55 minutter, er det greit?»

Forbrukertilsynet har laget regler for brukeromtaler, og følges de ikke, kan myndighetene forby markedsføringen og ilegge sanksjoner, selv om de ikke har gjort det til nå.

– Vi kan reagere med tvangsmulkt, som er en betinget bot, men fra nyttår kan vi også ilegge overtredelsesgebyr som er en ubetinget bøtestraff, sier juridisk direktør Frode Elton Haug til Finansavisen.

Bøtene fra tilsynet har vært i spennet fra 25.000 kroner til en million i andre type saker.

Forbrukertilsynet skriver blant annet:

«Næringsdrivende kan ikke skrive omtalene selv eller betale andre for å skrive dem.

De kan heller ikke slette negative omtaler, bare fordi de er negative – eller ordne systemet slik at bare positive anmeldelser slipper inn.

Har kundene fått et produkt for å omtale det, må dette merkes som reklame.»

Les også: Nå blir pakkereiser tryggere

Det kan forekomme regelrett juks

For det er ikke bare dårlige anmeldelser som kan slå ut på bunnlinjen. Det kan gode omtaler og mange stjerner også. Noen firmaer har beveget seg på kanten av hva som er tillatt når det gjelder brukeromtaler.

Forbrukertilsynet har blant annet vært klar på at det kan forekomme regelrett juks med brukeromtalene, for eksempel når det gjelder hoteller.

De skriver:

– Brukeromtaler er et stadig tilbakevennende tema internasjonalt, sier nestleder i Forbrukertilsynet, Bente Øverli. Foto: Kim Saatvedt/Finansavisen

«Sier magefølelsen din deg at brukeromtalen du leser ikke er til å stole på? Du kan ikke nødvendigvis se at en brukeromtale eller anmeldelse er falsk, men du kan få indikasjoner. For eksempel kan det være et signal hvis mange omtaler ser påfallende like ut, er lagt inn på samme tidspunkt, eller gir deg en følelse av at den ikke er skrevet av en forbruker som har vært på stedet – men virker mer som reklame.»

Forbrukertilsynet anbefaler videre:

«Har siden du er inne på opplysninger om hvordan brukeromtalene kvalitetssikres? Utvis normal kildekritikk, og bruk eventuelt andre kilder til å dobbeltsjekke opplysninger som er viktige for deg.»

Allerede for noen år siden slo statsadvokaten i New York ned på flere tilfeller av svindel med falske brukeromtaler. 19 firmaer fikk bøter på til sammen 350.000 dollar, eller nærmere tre millioner kroner, for å ha manipulert omtaler på blant andre Yelp og Google+.

Senest ved juletider i fjor, ble det avslørt at Londons beste restaurant på TripAdvisor, The Shed at Dulwich, var en bløff. Den var helt oppdiktet.

Les mer: Londons beste restaurant var en bløff

– Kjente ikke til retningslinjer

Noen firmaer her i Norge har tråkket over når det gjelder egen rangering:

Ett av dem er Bluestep Bank, som gir lån til de som ikke får lån hos de tradisjonelle långiverne. De rangerte seg i sin tid med fem stjerner på Facebook.

På et tidspunkt var det bare fem rangeringer fra fem personer, de fleste fra eget firma.

Etter hvert la de seg flate og sa at de ikke kjente til Forbrukerombudets retningslinjer.

Men denne banken er ikke den eneste som har vært på kanten:

DnB-ansatte skrøt i sin tid av deres app «Spar» i App Store, og Forbrukerombudet reagerte. Det førte til at DnB vurderte å gå i en dialog med Forbrukerombudet for å være sikker på at de følger regelverket.

I dag har «Spare» et snitt på 2,8 av i alt fem stjerner i App store, basert på 77 vurderinger.

Bokhandelen Ark hadde også en litt uheldig blanding, der flere av det som så ut som «kundevurderinger» på nettet var skrevet av Ark-ansatte.

Forbrukerombudet mente at det ikke kom tydelig nok frem hva som var kundevurderinger. For hvis man ikke trykket seg inn på selve anmeldelsen, så man bare poengsummen til produktet i butikkene og ikke hvem som anmeldte.

Samtidig var omtalene ofte positive med fire-fem stjerner. En av omtalene fra de ansatte var denne:

«Jeg elsker denne! Den er proppet full med fantastiske oppskrifter til enhver anledning (..) ALLE trenger denne under juletreet».

I dag har Ark lagt om: Hvis man klikker seg inn på nettbutikken i dag, skiller de mellom Arks anbefalinger, med de ansattes vurderinger på inntil fem Ark-logoer - og kundevurderinger med inntil fem stjerner.

Undersøkelser har vist at 90 prosent av deltakerne lar beslutninger om kjøp bli påvirket av anmeldelser og kommentarer på internett.

Les også: Tilbakeslag for forbrukertilliten

Svar raskt, vennlig og saklig

En ting er mange stjerner og skryt, men hva kan man gjøre med negative anmeldelser?

Det gjennomgående rådet er at negativ omtale bør håndteres ved å svare raskt, vennlig og saklig.

På Gule sider har kontaktpersonen hendene fulle med å svare på sinte innlegg:

Et av svarene er dette:

«Trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Det beklager vi. Vi er interessert i å lære mer om din opplevelse, ta derfor gjerne kontakt med oss via vedlagt link.»

Møller Bil Ryen er et annet firma som svarer på kritikken:

En kunde skriver: «Bilen sto 1,5 uke over avtalt tid. Kjørte 2 dager med den, så datt lister av rundt dørene»

Da kommer svaret fra selskapet:

«Dette hørtes ikke ut som noen god kundeopplevelse og sånn skal det ikke være. Vi ringer deg for å se hva vi kan gjøre.»

Foto: Elkjøp Nordic

Kommunikasjonssjef Øystein Schmidt hos Elkjøp Nordic, sier at de har en fullstendig åpen policy på produktomtaler fra kunder.

– Det er nyttig for den enkelte, så vi kan ikke ta bort noe bare fordi den er kritisk. Da vil jo vitsen falle bort.

Samtidig må de passe på at kundene snakker om det reelle produktet, for eksempel en spesiell høyttaler.

– Vi hadde en lang dialog med Forbrukertilsynet om retningslinjene for noen år siden. Da kom det frem at det er viktig at det er relevant for produktet.

Servicen omtales også på nettet, blant annet på Facebook-veggen.

– Det må også være relevant og interessant. Hvis en kunde er misfornøyd, så er det én for mye. Dette kan vi plukke opp og ordne med fra ulike flater.

– Men hvis det for eksempel er grov bannskap, så får brukeren beskjed om det – og mulighet til å moderere seg.

– Fjerner dere produktomtaler fra kunder?

– Nei, kun hvis produktet blir borte fra nettsiden, eller kunden selv ønsker at vi skal ta det bort.

Les også: Over 240.000 skal finansiere ferien med kreditt

– Kunderatingene er kommet for å bli

Markeds- og kommunikasjonsdirektør Naja Boone jobber i Fursetgruppen, som blant annet omfatter Grand Café, svarer dette på spørsmål om hvordan de håndterer negativ omtale.

Bjørn Tore Furset har blant annet ansvaret på Grand Café, og må tåle både stjerner og kundeomtaler. Foto: Eivind Yggseth/Finansavisen

– Vi er opptatt av det som skrives av brukerne i form av klager og innspill, og tar det opp internt. Det er noe av det viktigste vi gjør for at uheldige situasjoner ikke skal gjentas. Vi prioriterer det som kommer på Facebook og Instagram.

Først svarer de på nettet, så følges det opp, for eksempel med mail eller telefon om mulig.

– Hender det at dere fjerner omtaler?

– Nei, vi lar det stå. Vi setter høye standarder, tar det seriøst og rydder opp etterpå.

Til stjernekrigen sier hun:

– Kunderatingene er kommet for å bli. Vi må bare levere best mulig.

Forbrukertilsynet sier det slik:

– Vi har hatt henvendelser fra firmaer som ønsker veiledning for å følge retningslinjene for brukeromtaler og holde seg innenfor loven. De ser nok at de må ha det digitale omdømmet på stell, sier nestleder Bente Øverli.

Brukeromtaler er et stadig tilbakevendende tema internasjonalt.

– Jeg tror det er snakk om selvjustis når det gjelder digitalt omdømme. Forbrukermakten kan brukes, og det er fare for negativ rating hvis ikke bedriftene tar det på alvor, advarer Øverli.

Artikkelen ble først publisert i Finansavisen lørdag 30. juni.

Les også : – Dette er dramatisk for norsk næringsliv

Takk for at du abonnerer

Motta våre nyheter via Messenger

Jeg godtar brukvervilkårene
Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden
13:41 Lærer sa opp jobben i streikeprotest13:40 Ikke mer skiflyging for Lindvik13:24 Skipresidenten tok til motmæle mot Kristoffersen13:20 Vil fengsle korrupsjonssiktede i Nortura-saken13:19 Bråk etter klimademonstrasjon i Trondheim12:53 Lover oppløsning av tvangsfylker12:45 DNB setter opp boliglånsrenta12:43 Han forlot VG på dagen, nå har han ny jobb12:39 Flere titall drept i islamistangrep i Burkina Faso12:39 Minst 60 omkom i bussulykke i Ghana12:38 Spania – Norge på billigsalg12:21 Her streikar elevane i dag og dette er krava12:20 Stormsenter treffer Norge med full kraft11:54 Norsk jeger tiltalt for drapsforsøk i Sverige11:41 Norsk 14-åring rekruttert av IS11:27 Pappa Kristoffersen ba alpinsjefen si opp jobben11:25 Sander Sagosen fra PSG til Kiel10:59 Snøskred over fylkesvei i Troms10:50 Frykter én motorsyklist vil dø hver uke i sommer10:35 Jegerne blir digitale10:34 Nord-Korea har trukket seg fra felles koreansk kontor10:34 13-åring varslet om busskapring i Italia10:29 – SMS-kontakten mellom oss har kun vært av praktisk karakter10:20 Russland, Iran og Syria fordømmer Trumps utspill om Golanhøydene10:11 – Stemplingen av oss skyldes at interesser står på spill09:47 Henriksen spent foran landslagets realitetssjekk09:43 Elvestuen møtte horder av streikende ungdom09:30 Lover troskap til EØS i Brussel09:15 Generalforsamlingen i NSB har godkjent nytt navn09:14 Hongkong vil bruke 680 millarder kroner på kunstige øyer09:14 Politiet etterforsker flere muligheter08:40 Kristoffersen-saken: – Hodeplagget er indrefileten av eksponeringsplass07:50 Harald Eia tjente godt da han solgte «drømmeboligen»07:49 Dødstallet stiger etter syklonen Idai07:49 To amerikanske soldater drept i Afghanistan07:42 Rekordtall for Senterpartiet i Troms og Finnmark07:37 Fortsatt tillit til Swedbanks toppsjef07:31 Mener Giske kan kreve erstatning fra VG07:17 Norske «ZombieLars» for skummel for svenske barn07:16 Moxnes: – Ernas EU-fest betales av arbeidsfolk07:05 Hele New Zealand samlet for ofrene i Christchurch05:50 Dette skjer i dag05:44 Folkehøyskole-elev til sykehus etter dykkerulykke på Karmøy05:41 Fredssamtaler i gang igjen i Nicaragua05:36 Måling: Ap beholder makten i tre storbyer05:30 Dette skjedde i natt05:30 Mannsorganisasjon vil ha delt bosted som hovedregel05:20 Frp: Oslo må skrote eiendomsskatten etter milliardoverskudd05:05 – Vanskelig å stemme bort sjefen for Thailands militærjunta05:00 20.000 streikende elever ventet til storstilt klimaprotest04:56 Kinas president krever gransking: Setter nasjonal krisestab04:54 FpU inviterer lokal Frp-topp på kurs i sosiale medier04:28 Indonesisk flyselskap dropper 49 nye 737 MAX-fly04:07 CCTV: Minst seks døde da bil braste inn i menneskemengde i Kina04:05 Sp vil sende utenlandske vognførere på glattkjøringskurs03:17 Oljefondet har investert over 1 milliard i kinesisk overvåking03:10 Minst ni omkom i eksplosjon under protester i Colombia02:49 Brexit er utsatt – britene får to valg02:28 Resett.no oppe igjen etter antatt dataangrep01:55 Økt produksjon av ren strøm kan halvere Norges klimautslipp01:51 To millioner i Storbritannia ber regjeringen avlyse brexit01:23 Luftforsvaret får kritikk mange år etter Kebnekaise-ulykken00:34 EU går med på å utsette brexit00:04 VG beklager overfor feilsitert kvinne, Trond Giske og leserne23:44 EU går med på å utsette brexit23:36 Sayoc medgir å ha sendt rørbomber til Trump-kritikere23:12 Juan Guaidós stabssjef anklages for terrorisme23:03 Hazard-dobbel sikret Belgia-seier tross kjempetabbe22:46 USA innfører sanksjoner mot kinesiske shippingselskaper22:30 Rekordgammelt instrument funnet i skipsvrak22:16 Svak måling for regjeringspartiene – framgang for Ap og Sp21:55 Statsministeren i SMS til PR-topp: «Går det bra? Erna»21:53 Facebook lagret millioner av ukrypterte brukerpassord21:03 Presseforbundet etterlyser historien til journalisten i VGs Giske-sak21:00 Betydelig snøskredfare over store deler av landet fredag20:32 Ap-topper i Trøndelag: – VG-artikkel påvirket Giske-vraking19:59 Brasils ekspresident Temer pågrepet19:28 Ajer gleder seg til Mestalla-gjensyn19:20 Politiet krasjet to ganger i trafikkaos på Askøy19:04 Eksperter ønsker retningslinjer for nedkjølte pasienter – Helsedirektoratet sier nei19:01 Slår tilbake mot nazihets: – Et nytt bunnivå fra Frp18:45 Brexit: Kaos på EU-toppmøtet18:15 DN: VG-journalist jobber ikke med egne saker etter TV 2-reportasje18:14 – Behov for nye inkassoregler18:10 Du har tjent titusenvis på å ha boliglån de siste årene18:04 Ny tung dag på børsen for Norwegian17:54 Mann fløyet til sykehus etter boligbrann i Løten17:35 Mannen som forgiftet Julius beklaget i anonymt brev til politiet17:13 Folkehøyskole-elev til sykehus etter dykkerulykke på Karmøy17:09 NFF reagerer etter Ødegaard-intervju16:39 Ronaldo bøtelagt for kontroversiell feiring16:28 Mann bekreftet død etter å ha blitt funnet i vannet på Karmøy16:21 Politiet endrer siktelse mot mann etter overfall mot tre kvinner16:15 Lokal Frp-topp sammenligner Lan Marie Berg med Gestapo-leder Heinrich Himmler16:10 Strømbrudd gir flytrøbbel på Arlanda16:08 Politiet skal gjøre flere søk etter forsvunne Trine Frantzen15:42 Dømt til åtte års fengsel for å ha ristet datteren til døde15:33 NVE: Her er det størst risiko for vårflom15:23 – Man blir ikke voksen før i 30-årene15:00 Over 50 omkom i ferjeforlis i Irak
Siste nytt
13:41NorgeLærer sa opp jobben i streikeprotest13:40SportIkke mer skiflyging for Lindvik13:24SportSkipresidenten tok til motmæle mot Kristoffersen13:20NorgeVil fengsle korrupsjonssiktede i Nortura-saken13:19NorgeBråk etter klimademonstrasjon i Trondheim12:53PolitikkLover oppløsning av tvangsfylker12:45PengerDNB setter opp boliglånsrenta12:43KulturHan forlot VG på dagen, nå har han ny jobb12:39VerdenFlere titall drept i islamistangrep i Burkina Faso12:39VerdenMinst 60 omkom i bussulykke i Ghana12:38SportSpania – Norge på billigsalg12:21PolitikkHer streikar elevane i dag og dette er krava12:20NorgeStormsenter treffer Norge med full kraft11:54NorgeNorsk jeger tiltalt for drapsforsøk i Sverige11:41NorgeNorsk 14-åring rekruttert av IS11:27SportPappa Kristoffersen ba alpinsjefen si opp jobben11:25SportSander Sagosen fra PSG til Kiel10:59NorgeSnøskred over fylkesvei i Troms10:50MotorFrykter én motorsyklist vil dø hver uke i sommer10:35NorgeJegerne blir digitale10:34VerdenNord-Korea har trukket seg fra felles koreansk kontor10:34Verden13-åring varslet om busskapring i Italia10:29Politikk– SMS-kontakten mellom oss har kun vært av praktisk karakter10:20VerdenRussland, Iran og Syria fordømmer Trumps utspill om Golanhøydene10:11Politikk– Stemplingen av oss skyldes at interesser står på spill09:47SportHenriksen spent foran landslagets realitetssjekk09:43NorgeElvestuen møtte horder av streikende ungdom09:30PolitikkLover troskap til EØS i Brussel09:15NorgeGeneralforsamlingen i NSB har godkjent nytt navn09:14VerdenHongkong vil bruke 680 millarder kroner på kunstige øyer09:14NorgePolitiet etterforsker flere muligheter08:40SportKristoffersen-saken: – Hodeplagget er indrefileten av eksponeringsplass07:50PengerHarald Eia tjente godt da han solgte «drømmeboligen»07:49VerdenDødstallet stiger etter syklonen Idai07:49VerdenTo amerikanske soldater drept i Afghanistan07:42PolitikkRekordtall for Senterpartiet i Troms og Finnmark07:37VerdenFortsatt tillit til Swedbanks toppsjef07:31PolitikkMener Giske kan kreve erstatning fra VG07:17NorgeNorske «ZombieLars» for skummel for svenske barn07:16PolitikkMoxnes: – Ernas EU-fest betales av arbeidsfolk07:05VerdenHele New Zealand samlet for ofrene i Christchurch05:50NorgeDette skjer i dag05:44NorgeFolkehøyskole-elev til sykehus etter dykkerulykke på Karmøy05:41VerdenFredssamtaler i gang igjen i Nicaragua05:36NorgeMåling: Ap beholder makten i tre storbyer05:30NorgeDette skjedde i natt05:30NorgeMannsorganisasjon vil ha delt bosted som hovedregel05:20NorgeFrp: Oslo må skrote eiendomsskatten etter milliardoverskudd05:05Verden– Vanskelig å stemme bort sjefen for Thailands militærjunta05:00Norge20.000 streikende elever ventet til storstilt klimaprotest04:56VerdenKinas president krever gransking: Setter nasjonal krisestab04:54NorgeFpU inviterer lokal Frp-topp på kurs i sosiale medier04:28VerdenIndonesisk flyselskap dropper 49 nye 737 MAX-fly04:07VerdenCCTV: Minst seks døde da bil braste inn i menneskemengde i Kina04:05NorgeSp vil sende utenlandske vognførere på glattkjøringskurs03:17NorgeOljefondet har investert over 1 milliard i kinesisk overvåking03:10VerdenMinst ni omkom i eksplosjon under protester i Colombia02:49VerdenBrexit er utsatt – britene får to valg02:28NorgeResett.no oppe igjen etter antatt dataangrep01:55NorgeØkt produksjon av ren strøm kan halvere Norges klimautslipp01:51VerdenTo millioner i Storbritannia ber regjeringen avlyse brexit01:23NorgeLuftforsvaret får kritikk mange år etter Kebnekaise-ulykken00:34VerdenEU går med på å utsette brexit00:04NorgeVG beklager overfor feilsitert kvinne, Trond Giske og leserne23:44VerdenEU går med på å utsette brexit23:36VerdenSayoc medgir å ha sendt rørbomber til Trump-kritikere23:12PolitikkJuan Guaidós stabssjef anklages for terrorisme23:03SportHazard-dobbel sikret Belgia-seier tross kjempetabbe22:46PolitikkUSA innfører sanksjoner mot kinesiske shippingselskaper22:30VerdenRekordgammelt instrument funnet i skipsvrak22:16PolitikkSvak måling for regjeringspartiene – framgang for Ap og Sp21:55PolitikkStatsministeren i SMS til PR-topp: «Går det bra? Erna»21:53VerdenFacebook lagret millioner av ukrypterte brukerpassord21:03PolitikkPresseforbundet etterlyser historien til journalisten i VGs Giske-sak21:00NorgeBetydelig snøskredfare over store deler av landet fredag20:32PolitikkAp-topper i Trøndelag: – VG-artikkel påvirket Giske-vraking19:59VerdenBrasils ekspresident Temer pågrepet19:28SportAjer gleder seg til Mestalla-gjensyn19:20NorgePolitiet krasjet to ganger i trafikkaos på Askøy19:04NorgeEksperter ønsker retningslinjer for nedkjølte pasienter – Helsedirektoratet sier nei19:01PolitikkSlår tilbake mot nazihets: – Et nytt bunnivå fra Frp18:45PolitikkBrexit: Kaos på EU-toppmøtet18:15PolitikkDN: VG-journalist jobber ikke med egne saker etter TV 2-reportasje18:14Penger– Behov for nye inkassoregler18:10PengerDu har tjent titusenvis på å ha boliglån de siste årene18:04PengerNy tung dag på børsen for Norwegian17:54NorgeMann fløyet til sykehus etter boligbrann i Løten17:35NorgeMannen som forgiftet Julius beklaget i anonymt brev til politiet17:13NorgeFolkehøyskole-elev til sykehus etter dykkerulykke på Karmøy17:09SportNFF reagerer etter Ødegaard-intervju16:39SportRonaldo bøtelagt for kontroversiell feiring16:28NorgeMann bekreftet død etter å ha blitt funnet i vannet på Karmøy16:21NorgePolitiet endrer siktelse mot mann etter overfall mot tre kvinner16:15PolitikkLokal Frp-topp sammenligner Lan Marie Berg med Gestapo-leder Heinrich Himmler16:10VerdenStrømbrudd gir flytrøbbel på Arlanda16:08NorgePolitiet skal gjøre flere søk etter forsvunne Trine Frantzen15:42NorgeDømt til åtte års fengsel for å ha ristet datteren til døde15:33NorgeNVE: Her er det størst risiko for vårflom15:23Helse og livsstil– Man blir ikke voksen før i 30-årene15:00VerdenOver 50 omkom i ferjeforlis i Irak
Populært