Norwegian utsetter betalingsfristen for passasjeravgift

Illustrasjonsfoto: Torstein Bøe / NTB scanpix
Illustrasjonsfoto: Torstein Bøe / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Mange Norwegian-kunder reagerte på den korte fristen de fikk til å betale flypassasjeravgiften som ble innført 1. juni. Nå utsetter selskapet betalingsfristen.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Det er jo fremdeles ferie for mange reisende, så derfor har vi valgt å utsette betalingsfristen med én uke, sier kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Aftenposten.

Det var i juni at flere reisende, som hadde bestilt og betalt reiser før avgiften var et faktum, mottok et krav på 80 til 88 kroner på epost fra Norwegian. I utgangspunktet fikk kundene litt over én måned på seg til å betale, med en frist 1. august.

Sandaker-Nielsen opplyser til avisen at «flere hundre tusen» har betalt, men vil ikke gi noen mer nøyaktige tall eller si noe om hvor mange som ennå ikke har betalt.

Oversikt: Se hvor mye de ulike selskapene lar deg ta med på flyet