Flytoget innleder samarbeid med SAS

Flytoget. Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix
Flytoget. Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Etter passasjernedgangen i fjor håper Flytoget å vinne tilbake kunder ved å tilby dem bonuspoeng hos SAS.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Fra midten av mars vil alle som kjøper billett på Flytoget via telefon tjene opp poeng hos SAS' bonusordning Euro Bonus, skriver Aftenposten. På denne måten vil Flytoget forsøke å skaffe nye passasjerer – og vinne tilbake dem selskapet tapte til NSB i 2015.

– Bonuspoeng vil belønne våre reisende, og dette er et av mange tiltak for å øke vår konkurransekraft og bidra til å ta tilbake passasjerer vi har mistet til NSB. Vi er opptatt av å differensiere vårt tilbud i forhold de andre aktørene, sier Flytoget-direktør Linda Bernander Silseth til avisen.

I fjor mistet Flytoget 200.000 passasjerer sammenlignet med toppåret 2014. Passasjernedgangen var på omtrent 3 prosent, og mange av kundene gikk til NSB i stedet.

Les: Flytoget taper kunder til NSB

Konserndirektør i NSB Persontog, Tom Ingulstad, sier at deres mål ikke er å konkurrere direkte med Flytoget.

– NSBs mål er hele tiden å gjøre tilbudet så attraktivt som mulig for våre reisende. Vi jobber kontinuerlig med å bedre rutetilbudet, og fra 2014 økte vi antall avganger i timen forbi Gardermoen, sier han til Aftenposten.