10 klipp som vekket reiselysten i 2015
Google har kåret de mest populære reisevideoen i året som gikk. Se og bli inspirert.
Artikkelen fortsetter under annonsen
Klipp som handler om reise, enten det er transport, hoteller, fornøyelsesparker eller natur, er noe som virkelig engasjerer folk på nettet.
Se også: Norske Johans ferievideo av kjæresten går verden rundt
Mest populær i 2015, med rundt 90 millioner avspillinger, er Air Frances reklame
På toppen troner Air France med en reklame som ifølge dem selv skal vise fram Frankrikes eleganse. Med vakre mennesker som husker i en luftig og lys flykabin, er hvert bilde justert med perfeksjonisme ned til minste detalj.
Se også : Bli med på «verdens farligste fjelltur»
Da er andreplassen i helt andre enden: En 25 minutter lang hjemmevideo, laget av en far som følger sine barns begeistring gjennom et opphold under åpningen av Legoland Hotell i Florida.
På tredjeplass ligger en video av en 787-9 Dreamliner under øvelsene før Paris Air Show.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenHer er de ti mest sette reisevideoene i 2015:
1. Air France «Francein the Air» -
Se videoen øverst i artikkelen.
2. «LEGOLAND HOTEL Grand Opening in Florida»:
3. «BoeingPrepares the 787-9 Dreamliner for the 2015 Paris Air Show»:
4. Delta Air Lines «The Internetest safety video on the Internet»
I denne seks minutter lange videoen om flysikkerhet klarer Delta å klemme inn 22 internettfenomener som informerer passasjerene om nærmeste utgang og hvordan de skal feste setebeltene. Se opp for referanser til «fyren som gleder seg over en dobbel regnbue», «isbøtteutfordringen» og hamstere som spiser burrito.
5. Turkish Airlines «Turkish Airlines Fly Africa!»
En reklamefilm som omtaler flyselskapets nye Afrika-satsning.
6. Marriott Hotels, «The Power of Travel is in Your Hands With Marriott's Mobile App»
Reklame for Marriotts mobil-app og tjenester som blant annet innsjekk via mobil.
7. Airbnb «Never a Stranger»
En klissen reklame for korttidsleie i feriesammenheng, som en måte å se verden på «mer intimt vis».
8. Marriott Hotels, «French Kiss Official Film»
I denne 24 minutter lange kortfilmen får den forretningsreisende Ethan oppleve «Paris' magi» gjennom øynene til en vakker representant for lokalbefolkningen.
9. Google Maps, «Trekthe mountains of Khumbu, Nepal in Google Maps»
Google Maps sender seerne på en svimlende, virtuell rundreise i Khumbu-fjellene.
Se også: Nå kan du oppleve verdensarven fra dataen
10. Disney Parks, «Disney Parks Blog Readers Enjoy ‘Inside Out’ Meet-Up | Walt DisneyWorld»
En utvalgt gruppe fans får en spesialvisning av «Inside Out».