Kabinansatt reddet familieferien
Barnefamilien som skulle til USA hadde glemt igjen passene sine. Kabinsjef i Norwegian tok situasjonen i egne hender og reddet ferien for dem alle.
Da barnefamilien på fem satt på flyet fra Harstad/Narviks lufthavn, Evenes, til Oslo tirsdag kveld, oppdaget de at de hadde lagt igjen alle passene i bilen som stod igjen på parkeringsplassen. Onsdag formiddag skulle de fly videre til Sør-Dakota i USA, et land som ikke aksepterer norske nødpass. Da kom kabinsjef Geir Magne Madsen til unnsetning.
– Først undersøkte vi mulighetene for å få utstedt nye pass i full fart, men innså at familien ikke vil rekke det. Så forsøkte vi å booke plass til faren tilbake fra Oslo til Evenes og ned igjen, men alle flyene var fulle, forteller kabinsjef Geir Magne Madsen i Norwegian til Nord24.
– Jeg fikk vondt av dem
Madsen skjønte ganske snart at han det bare var han selv som kunne hjelpe familien.
– De så jo for seg at nå gikk hele USA-ferien i dass. Jeg fikk så vondt av dem der de satt. De var utrolig stresset, forteller han.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenKabinbesetningen skulle ta det samme flyet tilbake til Evenes, og så til Oslo igjen den samme kvelden.
– Dermed foreslo jeg at jeg kunne få bilnøklene, og løpe ut på parkeringsplassen og lete etter den aktuelle bilen, forteller Madsen.
Kabinsjefen fikk da registreringsnummeret, farge og merke på bilen. I tillegg tegnet far i familien et kart som viste hvor på parkeringsplassen bilen stod.
– Det var jo som å lete etter nåla i høystakken. Heldigvis var det alarm på bilen, så jeg kunne løpe rundt og trykke på knappen og se om en av bilene responderte. Til slutt var det heldigvis en bil som svarte, forteller Madsen.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsen– Ikke en helt
I bilen lå passene, innpakket i en rumpetaske som lå gjemt i lomma på en av bildørene. På vei tilbake til flyet, tok Madsen en selfie som ble delt på Evenes lufthavns facebooksider.
Hvordan føles det å være helt?
Artikkelen fortsetter under annonsen– Jeg vet ikke om jeg er noen helt akkurat, men jeg reddet ferien for familien, og det føles jo veldig bra. Dette er ikke hverdagskost. Hverken for meg eller for passasjerene, sier Madsen til ABC Nyheter.
– En fantastisk kundeservice
Familien som nå er på plass i USA uttrykker en stor takknemlighet overfor Norwegians kabinbesetning.
– Flyene opp igjen var fulle, og jeg begynte å frykte for hvordan dette ville ende. Jeg trodde ikke vi ville ha nok tid til å ordne dette. Vi må bare takke så mye til Norwegian som reddet hele situasjonen. De har en fantastisk kundeservice, forteller familiefaren til Nord24.