Norwegian stuper på omdømmemåling

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Norwegian er det selskapet som faller mest på TNS Gallups årlige omdømmemåling. I bunnen ligger også de største tabloidavisene.

Artikkelen fortsetter under annonsen

For to år siden lå Norwegian trygt over gjennomsnittet av selskapene som er med i målingen, men nå befinner selskapet seg nede blant dem med aller dårligst omdømme, skriver Dagens Næringsliv.

Streiken i vinter får mye av skylden for Norwegians bratte omdømmefall.

– Vi mistet kunder, som er det vi lever av. Det gledelige er at kundene nå er tilbake. Det sier noe om at vi ikke må stirre oss blind på omdømmemålinger, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik.

Bak flyselskapet på listen som omfatter 59 selskaper, følger VG, NextGenTel, Dagbladet og Rimi.