Fikk ikke se film på flyet – saksøker flyselskapet for 37 millioner
Etter at kvinnen bare fikk se film i ti minutter vei fra Puerto Rico til New Jersey, har hun valgt å saksøke flyselskapet for en vanvittig sum penger.
En flypassasjer har gått til søksmål mot United Airlines etter at reisen fra Puerto Rico til New Jersey i USA ble hakket kjedeligere enn hun hadde tenkt seg.
Cary David hadde betalt omlag 60 norske kroner for å få se tv å flyet i fire timer. Hun betalte også en ekstra avgift på rundt seks norske kroner per minutt for en tjeneste kalt «DirectTV entertainment».
Les også: De rareste tingene som er glemt igjen på flyet
Avviser anklagene
Men ikke før det gjensto ti minutter av flyturen, begynte tjenesten å fungere, skriver Daily Mail.
Nå saksøker hun United Airlines for fem millioner dollar, tilsvarende 37 millioner norske kroner.
Flyselskapet har imidlertid avvist anklagene, og forklart at tv- og Wi-Fi-tjenesten kun er tilgjengelig så lenge flyet befinner seg over det amerikanske kontinentet. Heller ikke over åpent hav fungerer tjenestene.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenLes også: Disse flysetene fanger opp nervøse passasjerer
Vil dele med andre
Det mener selskapet at kundene blir ettertrykkelig opplyst om før de velger å kjøpe tjenesten.
– På våre DirectTV-utstyrte flyvninger informerer vi klart og tydelig på skjermene før de bekrefter betalingen at Live DirectTV-programmene ikke er tilgjengelige så lenge flyet er utenfor USA, sier en talsmann for flyselskapet, ifølge Daily Mail.
Kvinnen håper likevel å vinne frem med søksmålet, og sier hun vil dele pengene med andre som har blitt berørt av lignende hendelser i løpet av året.
Det er imidlertid ikke kjent om søksmålet støttes av andre passasjerer.