Meny

Møtte «skitten» og «motbydelig» standard på første klasse

Det var skittent, støvete og slitt. En britisk journalist hadde bare vonde ord å si om sin opplevelse på British Airways sin første klasse.

British Airways kom svært dårlig ut av møtet med den britiske journalisten Owen Thomas, da han reiste på første klasse med flyselskapet 17. januar i år.

Se video øverst i saken.

For journalisten filmet og dokumenterte et sete som var i heller dårlig stand. Det var riper i lakken og flere flekker ved siden av setet, og når Thomas løftet opp setet ble han møtt av en liten støvsky.

– Det er når du løfter opp setet ditt at det virkelig blir grusomt. Dette er British Airways sin første klasse. Dette er motbydelig, sier Thomas dramatisk i videoen.

Les også: Flypassasjerene innestengt på fly i 28 timer

Ordene han bruker for å beskrive standarden er «skittent» og «motbydelig».

Etter at flere britiske medier meldte om hendelsen, har en talsmann for British Airways gått ut offentlig og beklaget standarden.

– Vi er veldig lei for at vi i dette tilfellet har kommet til kort i forhold til vår vanligvis høye standard. Vi tar stolthet i å levere en avslappende og behagelig opplevelse på første klasse, og skal umiddelbart adressere dette problemet, sier talsmannen til Telegraph.

Flyselskapet har også beklaget til Owen Thomas privat, som hadde brukt 2700 pund, cirka 31.000 norske kroner, på flybilletten på første klasse fra London til St Lucia i Karibia.

Les også: Nei, du blir ikke fortere full på flyreisen

British Airways er vanligvis kjent for å være et selskap som holder høy standard. Det ble kåret til det beste flyselskapet i Business Traveller Awards 2014, og fikk tredje plass i kåringen «beste første klasse».

Videoen viser bare et av setene på første klasse.

Reise
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus