SAS håper ny bonusordning skal gi økte inntekter

SATSER: SAS håper ny bonusordning skal gi økte inntekter de kommende årene. (Arkivfoto: NTB scanpix)
SATSER: SAS håper ny bonusordning skal gi økte inntekter de kommende årene. (Arkivfoto: NTB scanpix)
Artikkelen fortsetter under annonsen

SAS satser stort på en ny bonusordning som blant annet gjør det lettere å få fordelskortet i sølv. Målet er økte inntekter de kommende årene.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Omleggingen av lojalitetsprogrammet er den største siden EuroBonus ble innført i 1992, skriver Aftenposten.

SAS har jobbet i ett års tid med den nye ordningen, som blant annet innebærer at det innføres et fjerde bonusnivå. I tillegg til basis, sølv og gull, innføres SAS Diamant som det øverste nivået.

I den nye ordningen skal det dessuten deles ut flere gull- og sølvkort og antall bonusmedlemmer skal innen utgangen av 2015 ha est ut til mellom 3 og 5 millioner.

SAS-medlemmene skal dessuten kunne hente ut spesialtilbud hos nye, nasjonale og internasjonale partnere.

– Relanseringen av bonusprogrammet er første skritt på et helt nytt strategisk løp for SAS-gruppen. For å bli enda mer profitable må vi se på andre inntektsstrømmer til konsernet. Her vil bonusordningen bli en nøkkelfaktor, sier konserndirektør Eivind Roald for salg og marked i SAS.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: SAS og Norwegian øker tilbudene i Norge

Også i Norwegian jobbes det med å videreutvikle bonusordningen, det såkalte Reward-programmet, skriver avisen.

Forbrukerrådet er på sin side skeptisk til alle fordelskort og ber den enkelte forbruker være utro mot bonusklubben man er medlem i og passe på å sjekke prisen hos konkurrentene.

– Vi er i utgangspunktet skeptisk til bonuskort fordi de binder deg til én butikk eller tjenesteyter. De kan også være dårlig for konkurransen selgere imellom, sier kommunikasjonsrådgiver Martin Skaug Halsos i Forbrukerrådet til avisen.