Siste trick fra Ryanair:Ryanair-håndbok: - Ikke gi passasjerene vekslepengene!
Kabinbesetningen i lavprisselskapet Ryanair læres opp til å øke selskapets fortjeneste ved ikke å gi tilbake vekslepenger når passasjerer handler under flyreisa.
Det avslører den britiske avisa MailOnline.
Følger besetningen opp tipsene i håndboka «Ryanair Sales Tips» som de blir skolert etter, gjelder det å passe på hvis du handler fra trillevogna ombord på Ryanair-fly.
Der oppmuntres de ansatte til å beholde vekslepengene. - Si bare at du ikke har igjen vekslepenger, rådes de til.
Les også: Ryanair truer dårlige selgere med sparken
Eller så kan du be dem kjøpe skrapelodd for det de har utestående, lyder det.
Det er et selskap Ryanair har som underleverandør, Retail In Motion, som har laget håndboka.
En talsperson for Ranair sier til MailOnline at disse salgsrådene stammer fra et øvelsesdokument brukt av en «tredjepart». Selskapet bekrefter at de benytter seg av Retail In Motion, men hevder at innholdet i kursheftet er blitt endret.
Les også: Ryanair er ikke lenger luftens versting