PSY skal lokke turister til Sør-Korea

PSY skal promotere hjemlandet Sør-Korea i en serie promovideoer som slippes i mai. Den sørkoreanske superstjernen står bak tidenes mest sette musikkvideo på YouTube. Foto: Reuters (NTB scanpix)
PSY skal promotere hjemlandet Sør-Korea i en serie promovideoer som slippes i mai. Den sørkoreanske superstjernen står bak tidenes mest sette musikkvideo på YouTube. Foto: Reuters (NTB scanpix)

Mens Nord-Korea rasler med sablene, driver Sør-Korea med PSY-kologisk krigføring, unnskyld - markedsføring. Nå skal musikkfenomenet PSY lokke turister til landet.

Etter megahiten «Gangnam Style» har den 35 år gamle superstjernen allerede blitt en uoffisiell ambassadør for hjemlandet Sør-Korea.

Men nå gjør det sørkoreanske turistkontoret det offisielt. Neste måned lanserer de en ny serie promo-videoer der PSY skal vise frem det beste Sør-Korea har å by på, melder AFP relaxnews.

«Psy’s Wiki Korea» er navnet på serien turistmyndighetene håper kan bli en like stor viral suksess som «Gangnam Style», som med over 1,5 milliarder visninger er tidenes desidert mest sette video på YouTube.

I de nye videoene skal PSY blant annet promotere det koreanske kjøkkenet, naturattraksjoner og shoppingdistriktet Myeong-dong i hovedstaden Seoul.

Les også: «Gangnam Style» passerte milliarden på YouTube

Etter at PSY slo gjennom internasjonalt i 2012, har den 35 år gamle artisten ikke ligget på latsiden. Fredag for to uker siden slapp den sørkoreanske artisten låten «Gentleman», oppfølgeren til «Gangnam Style».

Og i forbindelse med sin kommende verdensturné har artisten arrangert en konkurranse for å finne en privat kokk som kan være med på den månedslange turneen. Kokken som blir valgt får 40.000 dollar, over 200.000 kroner, i måneden og får bo på femstjerners hotell underveis på turneen.

Personvernpolicy