Dette hater flypassasjerene mest

Ukomfortable og trange flyseter er noe av det amerikanske flypassasjerer irriterer seg mest over når de er ute og flyr. Foto: Herbert Kratky (shutterstock.com)
Ukomfortable og trange flyseter er noe av det amerikanske flypassasjerer irriterer seg mest over når de er ute og flyr. Foto: Herbert Kratky (shutterstock.com)

Ubehagelige seter, skyhøye avgifter og skrikende unger er ikke blant ingrediensene som gjør flyturen mest komfortabel.

Reisenettstedet TripAdvisor har gjennomført en forbrukerundersøkelse for å kartlegge hva flypassasjerene misliker sterkest.

Blant de aller minst populære elementene finner vi liten benplass, høye billettpriser og skjulte, ofte skyhøye avgifter.

Uforutsigbare forsinkelser, lange køer i sikkerhetskontrollen og høylytte medpassasjerer – spesielt skrikende småbarn – kommer også høyt opp på listen.

Les også: – Ryanair for dårlig på klageoppfølging

Avgiftene som de amerikanske flypassasjerene irriterer seg aller mest over, er de tjenestene der lavprisselskapene oftest er synderen, og tjenester som de tar ekstra betalt for. Ekstra gebyr for å ta med håndbagasje og innsjekket bagasje, setevalg og betaling for utskrift av boardingkort, er minst populært

Undersøkelsen er gjennomført gjennom en utspørring av 2.000 amerikanske flypassasjerer. I målingen kom det også frem at hele 67 prosent av de spurte har planer om å fly internasjonalt i løpet av 2013, mot 56 prosent i 2012, mens 91 prosent av de spurte sier at de planlegger innenriksflyvninger i løpet av året, en økning fra 86 prosent i fjor.

Les også: Omstridt avgift gir dyrere flybilletter

På spørsmål om hva passasjerene savner mest om bord, er tilgang til trådløst nett. Hele 37 prosent av de reisende vil gjerne ha med seg iPad eller andre nettbrett for å surfe på Internett når de er ute og flyr, en økning på fem prosent fra 2012.