DNB-kunder fikk doble trekk

Flere DNB-kunder opplevde torsdag å ha blitt trukket dobbelt for transaksjoner utført i februar.
Flere DNB-kunder opplevde torsdag å ha blitt trukket dobbelt for transaksjoner utført i februar. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

DNB har funnet feilen etter at flere kunder fikk doble trekk. Banken håper at feilen blir rettet i løpet av dagen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Torsdag morgen opplevde DNB feil i sine systemer. Enkelte bankkunder fikk reservasjoner på konto for transaksjoner som ble gjennomført tidligere i februar.

Noen kunder er dermed trukket dobbelt.

– Feilen skyldes at vi har fått feil transaksjonsdata fra en av våre leverandører. Vi har har funnet feilen, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB til ABC Nyheter.

DNB håper at feilen blir rettet i løpet av dagen. Banken har ikke kjennskap til hvor mange som er berørt av feilen.

Kunder som er trukket dobbelt, og så ikke har penger på konto, bes ta kontakt med banken.