Nå ryker banktjenesten til Posten
DNB vil ikke lenger levere sine tjenester gjennom Posten.
DNB avvikler nå avtalen om å levere banktjenester gjennom Posten, opplyses det i en pressemelding.
Posten og DNBs avtale utløper ved utgangen av 2019, og den har det siste året vært oppe til ordinær forhandling.
Ifølge meldingen har DNB ønsket å få med seg resten av det norske bankfellesskapet på Post i Butikk-løsningen uten at dette har ført frem. I mangel av en felles løsning har storbanken dermed valgt å la avtalen med Posten utløpe.
Les også: PostNord-sjef takker for seg
Regjeringen vil levere aviser tre dager i uken - på skattebetalernes regning
– Vi synes det er synd
– Vi synes det er synd at det ikke har vært mulig å få til en ny avtale om banktjenester i postnettet. Våre kunder har i alle år utført en rekke banktjenester i Postens unike og landsdekkende nettverk av postkontor og Post i Butikk. Vi vil sammen med DNB jobbe for å finne gode overgangsløsninger, sier pressesjef i Posten Norge, John Eckhoff, i en kommentar.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsen– Vi tar denne forpliktelsen svært alvorlig
Posten har i dag plikt til å tilby grunnleggende banktjenester gjennom landposttjenesten, og DNB har også sagt opp denne avtalen.
– Vi tar denne forpliktelsen svært alvorlig og vil i samarbeid med myndighetene jobbe for å finne en videre løsning for banktjenester gjennom landpostnettet, påpeker Eckhoff.
Les også: Nei, Olav Thon har ikke investert 850 millioner kroner i bitcoin-program
Endring i postloven kan gi færre dager med lokalavis på døren
(Artikkelen er først publisert av hegnar.no)