Drillo gikk glipp av 3,2 millioner fra Drillo-isen

Drillo kunne tjent 3,5 millioner på issalg på 90-tallet, men inngikk i stedet en ugunstig avtale.
Drillo kunne tjent 3,5 millioner på issalg på 90-tallet, men inngikk i stedet en ugunstig avtale. Foto: Berit Roald / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Egil Drillo Olsen gikk glipp av 3,2 millioner kroner da han inngikk avtale om salg av «Drillo-isen» på 90-tallet, mener han selv.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Egil Drillo Olsen var frontfigur for isen «Drillo-is» på 90-tallet, mens han var sjef for et landslag som gjorde det svært godt. Populariteten til landslaget ble gjenspeilet i antall solgte is.

Det som kunne blitt svært økonomisk gunstig for Drillo, ble i stedet stang ut:

– Jeg hadde Terje Bogen som rådgiver på dette, og det var snakk om at jeg skulle få 250.000 for dette, eller 50 øre per is. Bogen sa det alltid var greit med de pengene du får i hånda, og er sikre på å få. Så jeg tok 250.000 kroner. De solgte 7 millioner Drillo-is , forteller Drillo til podkasten «B-Laget» som lages av TV 2 Sporten.

Isprodusenten Diplom Is ble altså spart for en utgift på 3.250.000 kroner. I dag kan Drillo ikke annet enn å le av hendelsen, og sier at han alltid har vært dårlig på økonomiske avgjørelser.

Les også: Drillo om Ødegaard: – Usikker på om han har blitt mye bedre

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Drillo med krass kritikk av RBK: – Det henger ikke på greip

Comeback

Isen, som var i salg fra 1994 til 1998, var formet som et åttetall. Den inneholdt vaniljeis med krokanbiter, dyppet i et lag av karamell med cornflakesbiter.

– Den solgte enormt bra den tida den var på markedet. Mange savner den, og jeg synes den var god selv, sier Drillo i podkasten.

Opprinnelig skulle Drillo gjerne ønske at isen ikke var karamellfarget:

– Jeg er så glad i rødt, men det lot seg ikke gjøre, sa han til Dagbladet.

Isen gjorde et flyktig comeback i 2009 da Drillo ble gjeninsatt som landslagssjef, etter en folkeaksjon på Facebook for å få isen tilbake i frysediskene. Den gang fikk isen nytt navn - nettopp «Comeback». Isen forsvant igjen samme år.

Les også : Drillo lamslått av publikumsfesten: - Et større mirakel enn for 20 år siden

– «Drillo-fotball» ble et skjellsord