«Ny» Vipps skal gjøre butikkjøp enklere
En oppdatert utgave av betalingstjenesten skal forenkle brukeropplevelsen, gjøre det enklere å handle i butikk og betale regninger i tide.
I mai lanserte DNB VippsGO som skulle gi norske lag, foreninger, butikker og bedrifter muligheten til å selge sine varer og tjenester gjennom mobiltelefonen. Nå kommer nye oppdateringer på blant annet brukeropplevelse, som ifølge Vipps-sjef Rune Garborg skal gi enklere inngang til hver enkelt handling.
– På vennebetalinger finner man fortsatt tilgang til kontaktlisten og siste vennesøk. På betaling til bedrifter (P2B) kommer nå siste søk opp, samt at bedriftene med Vipps som er nær deg vil dukke opp automatisk, opplyser Garborg i en pressemelding fra DNB.
– Vi tar sikte på at betaling i butikk – via Vipps-appen i betalingsautomat – vil bli mer og mer vanlig i løpet av året. Men fortsatt gjør vi de siste testene her, så dette er fortsatt noe vi ikke har rullet ut i markedet. Men testingen har gått svært bra, og dette er noe vi virkelig har troen på, opplyser Garborg.
Artikkelen fortsetter under annonsenArtikkelen fortsetter under annonsenLes også: Vi har testet DNBs nye spareapp
For de som benytter seg av Vipps Faktura, vil man fra nå av tas rett til kjøp i Vipps-appen dersom man har en fakturabetaling på vent ved innlogging.
– Dette for å minne deg på at du har en betaling som ligger og venter. Vipps skal gjøre det enkelt for deg å betale regninger, slik at du slipper unødvendige purregebyrer. I tillegg tar det bare sekunder å betale en regning med Vipps Faktura, ifølge Garborg.