Rema inn på eiersiden i mathandel på nett

Artikkelen fortsetter under annonsen

Rema 1000 kjøper seg inn i dagligvarehandel på nett. Ekspert tror det kan bidra til å skyte fart på nordmenns vilje til å handle mat på nett.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Rema 1000 har kjøpt seg inn i nettbutikken Kolonial.no, skriver Aftenposten.

Kjeden er ikke den første av matvaregigantene som satser på nye, nettbaserte løsninger for å nå ut til flere kunder. Meny-kjeden og Rimi har begge allerede kastet seg på trenden.

Dagligvareekspert Erik Fagerlid i PA Consulting forventer en økning i netthandel av mat nå som flere av de store dagligvarekjedene går inn på eiersiden i nettbutikkene.

– Det vil nok skje det samme i Norge som i utlandet, at netthandelen først skyter virkelig fart når de etablerte kjedene kaster seg inn på eiersiden. Derfor er det en helt naturlig utvikling at både Meny og Rema går inn i dette markedet, og vi vil nok se at de andre følger etter, sier Fagerlid.

Les også:

– Neste generasjons dagligvarebutikk ligger ikke på et gatehjørne

Helleland: – Gode signaler fra Rema og Norgesgruppen